Розберемося для початку які бувають типи
протекторів.
Існує кілька типів протектора, які по-різному
впливають на зчеплення з дорогою та на опір коченню. Інтенсивність шуму, який
створюється внаслідок руху коліс, також залежить від протектора шин.
Розрізняють такі типи протектора:
Шини рекомендують уважно оглядати приблизно раз на місяць, і обов’язково –
перед далекими поїздками і після довгої подорожі.
Є кілька характерних ознак, на які слід звернути увагу, оглядаючи шини.
1. Між блоками протекторів шини розташований індикатор зносу, що являє
собою смужку з твердої гуми. Він стає помітним при певному ступені зносу шини.
Позначка на боковині підкаже, де шукати індикатор. Якщо ви бачите цей
індикатор, це означає, що шини підлягають невідкладній заміні.
2. Зверніть увагу на залишкову глибину протектора. Для безпечного керування
мінімальний показник для літніх шин становить 1,6 мм по всій окружності шини,
для зимових – 4 мм. Якщо глибина протектора літньої шини менше 1,6 мм, комплект
слід замінити. Перевіряти шину треба з обох боків – внутрішнього і зовнішнього.
Є спеціальний вимірювач глибини протектора. У крайніх випадках можна
скористатися народним методом: монетою номіналом 10 копійок. Якщо заглибити
монету в одну з канавок протектора, і слово «копійок» не буде видно, то шини ще
можна використовувати.
Існує великий ризик пошкодити шину, якщо глибина її протектора менше 1,6
мм. Крім того, показники аквапланування і гальмування на мокрій поверхні в
таких шинах значно знижені. Вкрай небезпечно використовувати зношені шини на
великих швидкостях та при граничних навантаженнях.
3. Нерівномірний знос на одній шині може свідчити про порушення геометрії
коліс. У такому разі треба відрегулювати розвал – сходження або відбалансувати
колеса.
4. Нерівномірний знос на всіх шинах може свідчити про несправності підвіски
або про знос амортизаторів. При цьому слід врахувати, що шини на передній осі,
як правило, зношуються швидше. Але якщо ви помітили, що різниця між передніми і
задніми шинами дуже велика, треба звернутися на діагностику стану підвіски.
5. Зигзагоподібний знос на краях шини може бути спричинений нерівномірним
контактом з дорогою, а отже, може означати потребу регулювання розвалу –
сходження.
6. Більший знос шини посередині може свідчити про занадто високий тиск у
колесі. Перевищення показників тиску в шинах може призвести до розриву шини.
7. Більший знос шини із зовнішнього боку може свідчити про низький рівень
тиску в шинах, а також може бути наслідком стилю водіння – занадто швидкого
входження в повороти.
8. У протекторі шин можуть застрягати сторонні предмети. Їх легко видалити.
Але якщо це якийсь болт чи цвях, то краще не виймати його самостійно, а
звернутися на шиномонтаж. Інакше шина може спустити в дорозі.
У процесі експлуатації шини втрачають тиск (фахівці називають цифру
приблизно 0,069 бара на місяць). Тому тиск у шинах треба перевіряти регулярно,
щонайменше раз на місяць, а в холодну пору року – ще частіше. Чому це важливо?
Від тиску в шинах залежить:
Для кожного автомобіля є свій показник рекомендованого тиску в шинах. Він
вказаний в інструкції з експлуатації автомобіля, а також його можна знайти на
боковині шини. Для перевірки тиску використовують манометр.
Підсумуємо, які ознаки свідчать про те, що шини вже зносилися і потребують
заміни.
Отже, шини слід замінити:
© 2025 Овсійчук Ігор