Сьогодні все менше автовласників займаються технічним обслуговуванням своєї
машини, звертаючись за більшістю послуг до професіоналів автосервісу. Проте
незалежно від того, хто ремонтує автомобіль, кожен водій має розуміти
особливості функціонування й обслуговування всіх вузлів і деталей транспортного
засобу, аби не пропустити якусь невелику несправність, не задавнити її,
запобігти великим поломкам і вартісним ремонтам.
Свічка розжарювання — це деталь дизельного двигуна, призначена для
запалювання паливо-повітряної суміші або для полегшення холодного запуску
двигуна.
Початок зимового сезону — гарний привід перевірити свічки розжарювання,
адже профілактика краща за поломку.
Річ у тім, що при низьких температурах навколишнього середовища дизпаливо
загусає, і щоб запустити двигун, потрібні свічки розжарювання. Вони
розігрівають паливо і роблять легким старт.
Експерти компанії Bosch, яка серед багатьох інших продуктів виробляє також
якісні й надійні свічки розжарювання, рекомендують для їх регулярної перевірки
інтервали 80 000–100 000 км.
Проте суворих установок щодо регламенту заміни свічок розжарювання немає,
це більшою мірою залежить від умов експлуатації, а вони у кожному конкретному
випадку можуть дуже відрізнятися. Тому особливо важливо вчасно перевіряти стан
свічок розжарювання та звертати увагу на ознаки, які вказують на несправність
однієї або кількох із них.
Вимірювання напруги швидко показує, чи працюють свічки розжарювання, чи їх
необхідно замінити. У разі необхідності заміни – потрібна заміна високоякісних
свічок розжарювання з тривалим терміном служби.
Щоб перевірити свічки розжарювання, треба спершу прогріти двигун.
Проте навіть без заміни свічок розжарювання рекомендується їхнє ефективне
техобслуговування.
Свічки розжарювання розташовані в отворах з дрібною різьбою в головці блока
циліндрів. У разі великих пробігів і тому, що цей вузол постійно піддається
впливу високих температур, це може призвести до корозії та заклинювання.
В обох випадках свічки розжарювання можуть зламатися через зусилля,
прикладене при спробі відкрутити їх. У такому випадку частина свічки
розжарювання залишиться всередині різьбового отвору в головці блока циліндрів.
Унаслідок цього доводиться знімати всю головку блока циліндрів. Звичайно, це
непередбачувані роботи та додаткові витрати, але заїданню та корозії можна
запобігти легко й ефективно.
Фахівці рекомендують трохи послабити всі свічки розжарювання, не знімаючи їх
повністю, перед повторним затягуванням.
Оскільки рейку вже знято для перевірки свічок розжарювання, це особливо
простий крок. Звичайно, без динамометричного ключа не обійтися, щоб застосувати
момент затягування, вказаний виробником транспортного засобу. Таким чином можна
звести до мінімуму ризик викручування свічок розжарювання, які заклинили.
© 2025 Овсійчук Ігор