Наприклад: WAUBH54B11N111054
ЯК ЗБЕРЕГТИ АКУМУЛЯТОР У СПЕКУ 6 Лип 2023 в 17:27

Як зберегти акумулятор у спеку, ми замислюємося рідко, вважаючи, що головні проблеми у цього недешевого автокомпонента трапляються взимку. Тим часом, літні умови несуть для АКБ не менше загроз.

Якщо ви задумалися, як зберегти акумулятор у спеку, значить, швидше за все у вас вже є певні підозри на цей рахунок. А якщо ж батарея демонструє явні проблеми в літній період, значить, стан джерела струму дійсно не дуже. Тому так важливі профілактичні заходи, точніше – елементарний контроль за АКБ у спеку.


Простий спосіб діагностики АКБ: якщо після тривалої стоянки вольтметр покаже більш 12,5 вольт, батарея вам ще послужить

Дійсно, в зимові холоди все простіше: найменші недоліки акумулятора проявляються яскраво і негайно. А влітку навіть несправна або посаджена АКБ зазвичай продовжує виконувати свої головні функції, маскуючи проблеми – адже і старт двигуна в спеку легкий, і численні споживачі на борту ніхто не активує.

Тому проблеми акумулятора влітку залишаються непоміченими, поглиблюються, розвиваються і приводять зрештою до сумного результату – передчасної заміни цього недешевого компонента.


Так в чому ж проявляються літні небезпеки для акумулятора?

Як вже сказано, не в особливостях споживання струму, які як раз-таки щадні, а в температурному режимі експлуатації.

Дозволимо собі нагадати, що робота свинцево-кислотних акумуляторів як хімічних джерел струму багато у чому залежить від температури. Найсприятливіший діапазон – близько 20 – 25 . З одного боку, низька температура уповільнює процеси електролізу, через підвищення опору електроліту, ускладнюючи зарядку і віддачу енергії. З іншого – висока температура деякі процеси активізує, що в підсумку призводить до зниження характеристик і скорочення терміну служби АКБ.


Які літні фактори негативно впливають на батарею і чи можемо ми якось на них впливати?

Влітку температура у підкапотному просторі легко досягає 100 . Це шкідливо для АКБ, але зробити з цим нічого не можна;

Через підвищену температуру збільшується ймовірність критичного википання води з електроліту. Частина пластин, яка оголилась, приходить в непридатність, і ємність АКБ падає. За рівнем в банках потрібно стежити, адже навіть у “необслуговуваних” батарей зазвичай є пробки, через які можна долити дистильовану воду;

Завдяки легкому пуску двигуна влітку водієві важче помітити, що акумулятор хронічно недозаряжается (наприклад, через несправність генератора). Постійне перебування батареї в такому стані призводить до її сульфатації, втрати ємності і передчасного виходу з ладу. Ступінь заряду потрібно періодично контролювати;

При високій температурі батарея більше схильна до саморозряду під час простою автомобіля. Влітку це врешті-решт призводить до хронічного перебування батареї в напіврозрядженому стані, що загрожує її передчасним виходом з ладу. Влітку потрібно особливо уважно стежити за чистотою корпуса акумулятора;

У спеку вища ймовірність виходу з ладу регулятора напруги. Якщо він завищує напругу, водій може цього і не помічати. Тим часом, це призводить до перезаряду АКБ, і як наслідок – до її передчасного виходу з ладу. При будь-якому заїзді на СТО варто звертатися до електрика за експрес-діагностикою, це не буде коштувати дорого. Явний перезаряд можна “вирахувати” по часто перегораючим лампам фар і габаритів.


Рекомендація

Якщо ви хочете, щоб ваш акумулятор прослужив довше, перестаньте ділити сезони на сприятливі і не сприятливі. Навантажень на акумулятор потрібно уникати, бортове електрообладнання періодично перевіряти і підтримувати в справному стані. Якщо особливо не морочитися з цими моментами, батарея прослужить свої мінімальні два-три роки – що ж, теж варіант, але вам доведеться замінювати недешеве джерело струму частіше.