Постукування або
деренчання в гальмівних механізмах – явище досить часте, властиве більшості
автомобілів. Причому іноді сторонній звук з'являється на нових машинах вже
після 10-15 тисяч км пробігу.
Основним винуватцем
стуку є супорт. Переконатися, що причиною сторонніх звуків є саме він, можна за
основними симптомами:
1. Звук чується при
повільній їзді нерівною дорогою, а при гальмуванні – пропадає.
2. З боку гальм чується дзвінкий металевий стукіт.
Якщо ознаки
збігаються, то швидше за все проблема в супортах та їх запчастинах. Цей вузол
стукає через три основні несправності:
• Люфт направних у скобі
супорта;
• Стук колодки у посадковому місці;
• Відсутність підтискних пластин колодки.
Зіткнутися з цими
неприємностями може кожен водій. І важливо розуміти: що саме призвело до
поломки та як покращити ситуацію.
Перевірку поломок
гальмівної системи краще довірити фахівцям. Адже джерелом сторонніх звуків
можуть бути не тільки гальма, а й рульова рейка.
Точну причину стукоту
допоможуть визначити спеціалісти у сервісному центрі. Майстер допоможе знайти
винуватця стороннього звуку та запропонує оптимальне рішення. Вибирайте СТО, де
можна провести повноцінну діагностику гальмівної системи, відремонтувати вузли
та за необхідності відразу придбати потрібні запчастини на заміну.
Крім скоби, у супорта
можуть бути й інші поломки.
Існує кілька способів
усунути сторонні звуки, що походять від супорта. Вибір їх залежить від тяжкості
проблеми, конструкції агрегату та бюджету ремонту. Є низка способів, які
використовувати небезпечно, оскільки вони лише імітують вирішення проблеми, а
чи не вирішують її. Серед них:
Ремонтні роботи
гальмівної системи краще довірити професійному автосервісу, де є все необхідне
обладнання, а фахівці мають необхідну кваліфікацію.
© 2025 Овсійчук Ігор