Старі механіки мають рацію, коли кажуть, що техніка має працювати, а не простоювати. Адже діючі механізми постійно отримують змащення та плановий температурний режим. Що, своєю чергою, попереджує корозію та інші види зношення деталей.
Автомеханікам давно відомі нехитрі прийоми консервації механізмів – і міні-електростанцій вони так само стосуються. Додатково в автономних генераторах є електрична частина – власне генератор, регулятор напруги та дроти з роз’ємами, яким при тривалому зберіганні теж бажані певні умови.
Засоби консервації в принципі однакові для автономних
генераторів з бензиновими та дизельними моторами, а також з агрегатами, які
мають карбюратор під роботу на газі.
• Очистити
агрегат від бруду, пилу та слідів старої оливи.
• Запустити
генератор і прогріти двигун.
• На
бензиновому моторі, не зупиняючи його, закрити паливний кран, почекати, поки
бензин витратиться з карбюратора, щоб двигун заглух.
• На
дизельному моторі просто заглушити прогрітий двигун.
• Викрутити
свічку запалювання і залити в циліндр близько 50 грамів теплої моторної оливи.
• Накрити свічковий отвір
віхтем і кілька разів смикнути мотузку стартера або 2 – 3 секунди потримати
кнопку електростартера, щоб олива розповсюдилася по поверхнях циліндра і
поршневих кілець.
• В дизельному двигуні
вищезгадану маніпуляцію з оливою можна провести, викрутивши паливну форсунку з
голівки циліндра, але через важливість ущільнення цю операцію краще довірити
професіоналу.
• На
термін до 1 року пальне можна залишити в баку. Для цього краще долити бак до
повного і додати в бензин препарат-стабілізатор (консервант). Інший варіант –
повністю злити паливо.
• Отвір
вихлопної труби треба щільно закрити промасленим віхтем.
• Виявлену
легку корозію на поверхні деталей протерти ганчіркою, рясно змоченою в оливі.
• Усі
металеві деталі, не захищені фарбою, можна вкрити тонким шаром консистентного
мастила, розтерши його серветкою.
• Демонтувати
акумулятор (якщо він є), як мінімум – відключити його клеми. Батарею краще
зберігати при температурі +5 + 10 С.
• Біля
блоку електроніки можна покласти або підвісити текстильний мішечок з поглиначем
вологи – силікагелем.
• Якщо
моторна олива відпрацювала більше половини ресурсу до заміни, краще замінити її
свіжою.
Зберігати автономний генератор бажано в закритому приміщенні, де будуть постійні температура та вологість. Майте на увазі, що бак з пальним в теплу погоду буде розповсюджувати відповідний запах.
Поряд з генератором у приміщенні не повинні бути агресивні рідини типу кислот або лужних розчинів, запас солі, акумулятори, відкриті ємності з водою. Бензин (якщо вже він не в баку) треба зберігати у щільно закритій тарі – так зменшуються випари легких фракцій, що впливає потім на його якості.
Заходи з консервації не відберуть у вас багато часу, але
допоможуть продовжити ресурс генератора і знизять ймовірність відмов. Приведені
вище прийоми такі, що у випадку виникнення потреби в генераторі не доведеться
довго повертати його до “бойового” стану. Хоча зважаючи, що потреба в
автономній електриці може виникнути не скоро, радимо повішати на пускову ручку
(кнопку) етикетку з нагадуванням заходів з розконсервації: “1) залита свіжа
олива 2) витягнути віхоть з глушника 3) прибрати силікагель” тощо.
© 2025 Овсійчук Ігор