Якщо в системі є рідина, то коли-небудь вона почне
протікати. Це практично аксіома. Тому перше правило профілактики - постійно
оглядайте вузол, щоб вчасно помітити протікання або запотівання. Причиною
протікання стають зазвичай загрубілі і висохлі гумові ущільнення і трубки.
Гума, на жаль, не вічний матеріал.
Для перевірки агрегату і усунення протікання – запишіться на
СТО, якому можна довіряти. Фахівці проведуть діагностику автомобіля і замінять запчастини, які вийшли з ладу.
Ще одна досить поширена проблема - корозія і клин поршня.
Вона викликається попаданням вологи під пильник. Корозія роз'їдає поршень, і
він погано рухається. Коли якась із деталей іржавіє, то машину веде на
гальмуванні вправо або вліво, тому що одне з коліс не зупиняється. Іржа на
поршні веде до асиметричного стирання колодок і диска.
Щоб уникнути руйнування поршня, треба оглядати пильники, і усувати протікання.
На щастя, супорта виготовляють з чавуну або інших твердих
сплавів, тому "вбити" його досить важко. Хоча і можливо. Цьому
сприяють сильні удари або глибока іржа. Тому поставтеся серйозно до таких
симптомів як стукіт, сторонній шум і люфт в гальмівній системі і зверніться на
перевірене СТО. Не відкладайте відвідування фахівців, адже це питання вашої
безпеки.
Почніть з аналізу вашої манери водіння. Адже те, наскільки
агресивно або, навпаки, плавно ви керуєте авто, впливає які з пристроїв швидше
зносяться на вашій машині, і треба буде робити їх повну заміну.
На передні супорти йде велике навантаження, тому що передні
гальма використовуються частіше задніх. Справа в тому, що на машинах при
різкому гальмуванні, щоб авто не заносило, до задньої осі відключається подача
гальмівної рідини. Так що, якщо ви агресивно водите і часто різко гальмуєте, то
як мінімум - регулярно перевіряйте стан передніх механізмів, а в ідеалі -
керуйте автомобілем виважено та рівно, не ігноруйте правила дорожнього руху.
Тихіше їдеш - далі будеш.
Але навіть якщо ви водите спокійно, то все одно ризикуєте зіткнутися з несправностями задніх супортів. І всьому виною те, що в їх конструкцію в ряді випадків вбудований механізм ручника.
Як відомо: якщо
конструкція складна - вона швидше вийде з ладу. А конструкція ручника включає в
себе безліч елементів. І поломка кожної з цих частин виводить з ладу всю
систему.
Проблеми супортів
через несправний ручник:
• Асиметричний знос колодок. Колесо зі стертими колодками часто пригальмовує, верещить, шумить. Це трапляється, коли елементи ручника зносилися і заіржавіли. Небезпечна ситуація, що ризикує обернутися серйозними неприємностями;
• Також зустрічається
обрив троса ручника. Тоді машина може скотитися з дороги, якщо ви поставили її
під нахилом.
Від появи іржі під час
простою є слушна порада - частіше використовуйте його за призначенням.
Як
бачите, ситуації бувають різні. А "золоте правило автомобіліста"
звучить так: щоб правильно визначити причину несправності і уникнути аварій -
вчасно проходьте планове ТО, а при перших симптомах несправностей - звертайтеся
до фахівців.
© 2025 Овсійчук Ігор