Знати, які бувають наслідки обриву ременя ГРМ, повинен кожен
водій, оскільки дана несправність призводить до значним поломок, аж до
необхідності проведення капремонту двигуна. Ремінь газорозподільного механізму
приводить в рух всі системи агрегату, забезпечуючи взаємодію колінчастого і
розподільного вала. Обертальний процес зазначених вузлів забезпечує подачу
паливоповітряної суміші і вивід відпрацьованих газів.
Дефект ременя ГРМ порушує стабільне функціонування силового блоку і веде до
плачевних результатів.
• Недотримання строків заміни
ременя. Виробник зазвичай вказує рекомендовані періоди пройденого кілометражу,
після якого необхідно провести заміну ремінного елемента. На вітчизняних
автомобілях цей показник становить 60-70 тисяч кілометрів;
• Порушення експлуатації
вузла. До обриву ременя може призвести заклинюванню помпи, роликових або
натяжительных агрегатів. Справа в тому, що при роботі двигуна в декілька тисяч
обертів, різкий імпульс призводить до порушення цілісності навіть такого,
здавалося б, міцного сайту. Ретельно слід перевіряти натяг ременя ГРМ.
Перетяжка може сприяти розриву деталі, а фіксація з недостатнім зусиллям
призводить до соскакиванию елемента з робочих пазів. Важливо контролювати не
тільки сам ремінь, але і стан інших деталей, що впливають на його роботу.
Наприклад, значний люфт одного з шківів також провокує його зіскакування;
• Вплив на поверхню технічної
рідиною або олією. Виправити ситуацію потрібно терміновою заміною ременя ГРМ.
Видалення жирних слідів не вирішує проблеми, так як гума просочується рідиною,
змінюючи свої технічні характеристики. Деталь може прослизати, зіскакувати і
рватися, порушуючи нормальну роботу всього механізму;
• Низька якість. Підозріло
дешеві деталі незрозумілого виробництва рідко коли радують своєю роботою. Тому,
заощадивши на ремені, можна поплатитися багаторазовими витратами на ремонт
більш значущих агрегатів.
• Деформується розподільний
вал з підшипниками;
• Ламається головка циліндрового блоку;
• Виходить з ладу шатунная група.
На інтенсивних обертах цілком реально руйнування поршнів і циліндрового сайту.
© 2025 Овсійчук Ігор