Почнемо з того, що як
тільки ви тиснете на гальма, то саме супорт притискає гальмівні колодки до
диска, і автомобіль сповільнюється або зупиняється. Тому всі пошкодження цих
деталей можуть призвести до ДТП.
Їх поділяють за
кількома параметрами:
• розташування -
супорти передньої і задньої осі;
• ручник - з
вбудованим або без вбудованого ручника;
• конструкція –
бувають з плаваючою скобою або фіксованою конструкцією;
• число поршнів - один, два, чотири, шість, вісім і навіть дванадцяти поршневі (останні три різновиди відносяться до спортивних і авто класу Люкс).
Обов'язково стежте за
цими симптомами, щоб не потрапити в неприємності. Адже відмова гальм - часта
причина аварій і ДТП.
Основні ознаки
несправних супортів:
1. Тягне кермо в
сторону, вліво або вправо;
2. Одне колесо під час
руху нагрівається більше за інших;
3. Педаль гальма стає
занадто м'якою;
4. Ручні гальма не
працюють;
5. Стук під час їзди
по нерівній дорозі. При гальмуванні стукіт пропадає;
6. Гальма з
запізненням відгукуються на натискання педалі;
7. Збільшився
гальмівний шлях машини, і, відповідно, зріс ризик ДТП.
З часом будь-які
елементи в автомобілі зношуються і вимагають профілактичної заміни
комплектуючих або ремонту основних агрегатів. Також деталі зношуються через
неправильну експлуатацію автомобіля. Найпоширенішими причинами несправностей
будуть:
• Клин поршня через
потрапляння вологи під пильник, що приводить до корозії поршня;
• Клин направляючої
супорта в скобі через відсутність мастила в отворах скоби;
• Корозія і клин
направляючої скоби супорта через порушення герметичності пильників скоби;
• Розшарування
гальмівного шланга через природний знос;
• Великий відсоток
вологи в гальмівній рідині, якщо вчасно її не замінили;
• Протікання через
зношеність гумових ущільнень і шлангів. З плином часу гума грубіє,
розтріскується і починає пропускати рідину;
• Повітря у гальмівній
системі. Зустрічається при неякісній зміні агрегату без дотримання технології;
• Проблеми з ручником
з'являються, коли трос ручного гальма зношується або обривається;
• Корозія штока через
вологу веде до клину штока ручного гальма на агрегаті з ручником;
• Обрив стопорного
кільця всередині супорта з механізмом ручника - це наслідок їзди без колодок;
• Люфт напрямних в
скобі супорта через стирання в отворах скоби;
• Стиранняння
посадочних місць скоби;
• Відсутність пластин
колодки, іноді їх просто забувають встановити на автосервісі.
Як бачите, приводів
для занепокоєння багато. Тому, щоб правильно визначити причину несправності і
уникнути аварій - вчасно проходьте планове ТО, а при перших симптомах
несправностей - звертайтеся до фахівців.
© 2025 Овсійчук Ігор