Наприклад: WAUBH54B11N111054
ПРОГОРІЛА ПРОКЛАДКА ГБЦ: ПРИЧИНИ, ОЗНАКИ, НАСЛІДКИ 12 Верес 2022 в 11:33
Вимоги до сучасних прокладок головки блоку циліндра (ГБЦ) надзвичайно високі. Їхнє завдання – ущільнення з'єднання блоку циліндрів та головки.

Чому прогорає прокладка

Канали розташовані в безпосередній близькості один від одного і при прогарі прокладки можуть змішатися. Можливі ситуації, коли через порушення герметичності можуть відбутися зовнішні протікання.

Серед основних причин прогару прокладок ГБЦ називають:

• порушення правил експлуатації – перегрів через недостатнє охолодження або збоїв  у системі згоряння;
• порушення ремонтної технології – неправильні зусилля та порядок затягування болтів ГБЦ.

Для правильної діагностики насамперед важлива спостережливість та знання первинних симптомів виходу прокладки ГБЦ з ладу. Перші сліди оливи чи охолоджуючої рідини, наявність у ній газів, допоможуть вчасно зробити заміну і не допустити серйозніших неполадок у двигуні через неякісне охолодження чи змащення.



Перегрів

Найбільш поширена причина виходу прокладок ГБЦ з ладу – перегрів. При цьому часто руйнується і сам елемент ущільнювача,  деформується порожнина головки, і навіть блоку циліндрів.

Локальний перегрів камер згоряння викликає появу тріщин, збільшення зусилля, що діє на прокладку через розширення алюмінієвої головки. При подальшому охолодженні прокладка, як наслідок, не забезпечує герметичність.

Причина - при нагріванні відбувається втрата еластичності шарів. "Обчислити" перегріту прокладку можна тільки при огляді: поблизу камер вона часто стає обвугленою, в інших зонах - твердою.

При заміні перегрітої прокладки мало просто обробити поверхню голівки. Важливо зрозуміти причину перегріву, що викликала: некоректна робота системи охолодження (вихід з ладу термостата або порушення в роботі помпи, пошкодження шлангів і т.д.).

Якщо перегрів мав місце, а прокладка здається цілою (немає ніяких підозрілих слідів), не варто спокушати долю. Необхідні властивості вже було втрачено і поява прогару – справа часу. Тому заміну варто зробити негайно.

Порушення горіння палива

Неправильне займання палива значно піднімає температуру. Зростання тиску через несвоєчасне запалення збільшує навантаження на ГБЦ: її болти починають «розтягуватися» і, відповідно, слабше притискають прокладку. Руйнування посилюється можливими детонаціями.

Візуально прокладку, що згоріла через порушення запалювання можна обчислити по руйнуванням між отворами під циліндри або зміни кольору окантовки.

Після заміни прокладки ГБЦ потрібно перевірити правильність кута випередження запалення та відповідність калільного числа свічок регламентованим величинам.

Неправильне встановлення ГБЦ

Для рівномірного обтиснення важливим є правильне встановлення головки блоку циліндрів. Має значення як зусилля, так і порядок затягування болтів. Ремонтна інформація надана в інструкції до конкретного автомобіля та повинна неухильно дотримуватися.

Будь-яке порушення може призвести до того, що прокладка «потече». Бувають ситуації, коли і дотримано порядку, і динамометричний ключ показав потрібне зусилля, а прокладка негерметична. Перед тим, як грішити на якість деталі, варто переконатися, що інші нюанси виконані до дрібниць.

Так, часто недосвідчені ремонтники «не помічають» інформацію про те, що різьбова частина болтів має бути змащена. В результаті частина зусилля «сухих» болтів піде на подолання тертя та затягування виявиться слабким.

Надмірна кількість оливи також небезпечна: вона, стискаючись, заповнить частину отвору і не пустить болт на потрібну глибину.

Якщо обтискання зроблено некоректно, здебільшого симптоми виявляться вже за кілька годин роботи. Варто враховувати, що згодом прокладка та з'єднання можуть «слабнути» під дією температур та вібрацій. Тому якщо подібна рекомендація є в інструкції до автомобіля, через певний час потрібно виконати повторну затяжку.


Інші механічні проблеми
Прокладка ГБЦ легко ушкоджується. Саме тому її повторне використання після зняття ГБЦ неприпустимо. Невелике, непомітне для ока, усунення призведе до втрати герметичності через те, що раніше стислі області потраплять у зони меншого стиснення.