Наприклад: WAUBH54B11N111054
ЩО ТАКЕ ЗАЛЕЖНА ТА НЕЗАЛЕЖНА ПІДВІСКА? 5 Верес 2022 в 11:05
Підвіска автомобіля — це система механізмів, вузлів та деталей. Складається вона з пружних та напрямних елементів, які амортизують автівку. Підвіска - це частина ходової, та сполучна ланка між шляхом та кузовом автомобіля.

Основні задачі підвіски:

• підвіска поглинає поштовхи та удари від дороги, при цьому знижує навантаження на кузов, підвищує комфорт водіння;
• стабілізує автомобіль у процесі водіння створюючи нерозривний контакт дороги та коліс;
• обмежує крен кузова;
• зберігає маневровість та точність, не змінюючи траєкторії руху та гальмування.

Залежна та незалежна підвіски - про яку-таку залежність автівки ми говоримо? Не хвилюйтесь, мова йде про залежність або незалежність лівого та правого колеса однієї осі одне від одного, коли автомобіль долає нерівності.


Залежна та незалежна підвіски - положення коліс

Залежна підвіска

Як ми вже казали, в цьому випадку пара коліс (передня або задня) жорстко зв'язані нерозрізним мостом (балкою). В залежності від приводу - одна пара ведуча, друга ні.

Пара коліс не міняється відносно осі. Тобто тут ми бачимо закономірність: якщо ліве колесо залежної підвіски в'їжджає в яму, то праве піднімається вгору, й навпаки.


Схема: залежна підвіска

Залежні підвіски бувають:

• ресорні;
• пружинні.

Сьогодні залежна підвіска практично не використовується в якості передньої на легкових автомобілях, частіше за все залежну підвіску встановлюють на задню вісь.

Здається все зрозуміло. Які ж недоліки цієї підвіски?

• не найкраща керованість;
• невисокий рівень комфорту їзди, биття від дороги водій відчуває на собі.

Але також залежна підвіска має й переваги:

• конструкція ця надійна та проста в обслуговуванні;
• автомобіль з ресорною залежною підвіскою має більшу вантажопідйомність.

Де ж використовується залежна підвіска? Враховуючи високу вантажопідйомність автомобіля із залежною підвіскою, використовується вона на позашляховиках (Jeep Wrangler, Mercedes Benz G-Class та ін.), комерційному транспорті та малотонажних вантажівках. Якщо говорити про легкові автомобілі, то залежну підвіску встановлюють у якості задньої в авто економ-класу.

Незалежна підвіска

У цьому випадку колеса однієї осі не з'єднані жорстко, як в залежній, й зміна положення одного колеса не впливає на положення іншого.

Які недоліки є у незалежної підвіски:

• конструкція незалежної підвіски більш складна, а значить - більш дорога;
• через складність конструкції (кількість з'єднувальних та рухомих деталей) ми маємо меншу надійність при використанні.

Плюси незалежної підвіски:

• гарна маневровість;
• стійкість автівки на високій швидкості, на поворотах;
• комфорт, ця підвіска більш “м'яка”.


Незалежна підвіска

Незалежна підвіска використовується на передніх колесах міських легкових автомобілях. Але в деяких випадках незалежна підвіска встановлюється й на задню вісь.

Існує кілька видів незалежних підвісок:

• двоважільна;
• підвіска МакФерсона.

Все ж, яка підвіска краща - залежна чи незалежна?
Відповідь проста: немає підвіски гіршої або кращої, існують різні сфери застосування, й призначення у кожної підвіски своє.

У залежної підвіски під балкою (її цільним мостом) висота кліренса завжди однакова. Це чудова якість для автомобіля, який їздить по бездоріжжю. Як раз з цієї причини у позашляховиків застосовується ресорна або пружинна задня підвіска і балкою.

У незалежній підвісці висота кліренса може бути оманливою: заявлений один, але за рахунок різної висоти коліс на нерівній дорозі - кліренс може бути набагато нижчим. Але в умовах асфальтового покриття - незалежна підвіска буде кращим рішенням, у неї й керованість краща, й водіння комфортніше.