• підвіска поглинає поштовхи та удари від дороги,
при цьому знижує навантаження на кузов, підвищує комфорт водіння;
• стабілізує автомобіль у процесі водіння створюючи
нерозривний контакт дороги та коліс;
• обмежує крен кузова;
• зберігає маневровість та точність, не змінюючи траєкторії
руху та гальмування.
Залежна та незалежна підвіски - про яку-таку залежність автівки ми говоримо? Не хвилюйтесь, мова йде про залежність або незалежність лівого та правого колеса однієї осі одне від одного, коли автомобіль долає нерівності.
Як ми вже казали, в цьому випадку пара коліс
(передня або задня) жорстко зв'язані нерозрізним мостом (балкою). В залежності
від приводу - одна пара ведуча, друга ні.
Пара коліс не міняється відносно осі. Тобто тут ми бачимо закономірність: якщо ліве колесо залежної підвіски в'їжджає в яму, то праве піднімається вгору, й навпаки.
Залежні підвіски бувають:
• ресорні;
• пружинні.
Сьогодні залежна підвіска практично не
використовується в якості передньої на легкових автомобілях, частіше за все
залежну підвіску встановлюють на задню вісь.
• не найкраща керованість;
• невисокий рівень комфорту їзди, биття від дороги
водій відчуває на собі.
• конструкція ця надійна та проста в обслуговуванні;
• автомобіль з ресорною залежною підвіскою має
більшу вантажопідйомність.
Де ж використовується залежна підвіска? Враховуючи
високу вантажопідйомність автомобіля із залежною підвіскою, використовується
вона на позашляховиках (Jeep Wrangler, Mercedes Benz G-Class та ін.), комерційному
транспорті та малотонажних вантажівках. Якщо говорити про легкові автомобілі,
то залежну підвіску встановлюють у якості задньої в авто економ-класу.
У цьому випадку колеса однієї осі не з'єднані
жорстко, як в залежній, й зміна положення одного колеса не впливає на положення
іншого.
• конструкція незалежної підвіски більш складна, а
значить - більш дорога;
• через складність конструкції (кількість
з'єднувальних та рухомих деталей) ми маємо меншу надійність при використанні.
• гарна маневровість;
• стійкість автівки на високій швидкості, на
поворотах;
• комфорт, ця підвіска більш “м'яка”.
Незалежна підвіска використовується на передніх
колесах міських легкових автомобілях. Але в деяких випадках незалежна підвіска
встановлюється й на задню вісь.
• двоважільна;
• підвіска МакФерсона.
У залежної підвіски під балкою (її цільним мостом)
висота кліренса завжди однакова. Це чудова якість для автомобіля, який їздить
по бездоріжжю. Як раз з цієї причини у позашляховиків застосовується ресорна
або пружинна задня підвіска і балкою.
У незалежній підвісці
висота кліренса може бути оманливою: заявлений один, але за рахунок різної висоти
коліс на нерівній дорозі - кліренс може бути набагато нижчим. Але в умовах
асфальтового покриття - незалежна підвіска буде кращим рішенням, у неї й
керованість краща, й водіння комфортніше.
© 2025 Овсійчук Ігор