Важливо використовувати якісне паливо. Адже якщо в систему
потрапляє паливо з дрібними частинками пилу, стружки, абразивних частинок - то
деталі системи швидше зношуються.
У паливному насосі навіть незначне стирання внутрішніх елементів веде до того, що агрегат перестає виходити на повну потужність, продуктивність знижується і поступово виходить з ладу. Тому важливо регулярно проводити заміну паливного фільтра і стежити за якістю палива. Це допоможе вам уникнути дорогого ремонту або заміни агрегату і подовжить термін служби насосу.
Першими "ластівками", які сигналізують про
несправності, можуть стати такі ознаки:
• чутні сторонні звуки від насоса;
• збільшилась витрата палива;
• двигун запускається насилу, глухне під час руху;
• в паливному фільтрі з'явилася дрібна стружка;
• підвищилася димність вихлопу;
• спостерігаються течі з паливного насоса.
Якщо ви помітили навіть один з цих симптомів у свого авто -
обов'язково запишіться на діагностику в спеціалізований центр. Нехтування
даними симптомами може призвести до повної зупинки двигуна і тривалими роботами
з відновлення насоса або його заміні.
Основна причина несправності паливного насоса високого тиску
- це знос деталей насоса через мікроскопічні абразивні частинки, які
потрапляють всередину агрегату в складі неякісного палива або недостатня
фільтрація палива.
Паралельно йде природний знос комплектуючих, таких як
прокладки, ущільнювачі і тд. Уникнути цього процесу не вдасться, потрібно
просто вчасно замінювати їх на нові.
• Знос ущільнювальних кілець і сальників: призводить до
підтікання палива всередину і назовні двигуна;
• Знос електромагнітного клапана паливного насоса;
• Насос підкачки палива починає гнати стружку;
• Перестає працювати один з плунжерів паливного насоса. Це
відбувається через потрапляння бруду або природного зносу;
• Стирання елементів насоса, що труться і змащуються
дизельним паливом;
• Стирання вала і втулок валу насоса.
• Перше правило - це регулярно проходити заміну паливного
фільтра. Кожні 8-10 тис. км пробігу. Це той випадок, коли легше попередити
хворобу, ніж її лікувати;
• Вибирайте тільки якісне паливо;
• Влітку і взимку використовуйте правильний вид палива. Це
важливо, тому що при похолоданні літнє дизпаливо стає більш в'язким і
парафінізується. При цьому фільтри і канали паливного насоса забиваються;
• Також не потрібно розводити літнє дизпаливо бензином, щоб
допомогти йому адаптуватися до холодної погоди. Це небезпечний міф, який
призводить до критичних наслідків. У дизпалива і бензину різна щільність,
температура займання і вибухонебезпечність. Саме тому заправляйтеся тільки на
перевірених заправках, де заправляють якісним паливом. Не варто економити на
паливі, адже така уявна економія дуже скоро призведе до серйозного ремонту;
• Для профілактики радимо зняти паливний бак і промити його.
Також промити трубки і замінити паливний фільтр;
• Слідкуйте за рівнем палива в баку - не допускайте їзду на
критично низькому рівні.
Важливо не тільки стежити за підозрілими симптомами, але і регулярно проходити діагностику паливної апаратури ще до появи перших симптомів несправностей. Довіряйте діагностику і ремонт ТНВД тільки перевіреним фахівцям.
© 2025 Овсійчук Ігор