Наприклад: WAUBH54B11N111054
ЧОМУ ПРИ ГАЛЬМУВАННІ СКРИПЛЯТЬ ГАЛЬМІВНІ КОЛОДКИ? 15 Серп 2022 в 13:46

Ця проблема властива практично всім авто, як і зі старими гальмівними колодками, так і з новими. Буває, поставили нові колодки, виїхали з СТО, а через деякий час ви чуєте страшний звук скрежету. В основному даний звук можна чути не тільки з б/у, але й з новими тормозними колодками, і, як правило, це передні. Причин скрипу може бути декілька.

Чому скрип переважно чути тільки на передній гальмівній осі, а задня частина авто з дисковими гальмами практично ніколи не піддається скрипу колодок? Тут все просто. При гальмуванні максимальне навантаження йде саме на перед авто, тобто кузов машини під дією сил інерції та тяжіння подається вперед. Тому саме передні диски беруть на себе основне навантаження при гальмуванні, задні навантаження отримують набагато менше (тому і зношуються повільніше).


Супорт, направляючі і поршень

Основна проблема прихована в пильниках основного поршня і направляючих. Якщо вони порвуться, то волога, пилюка, болото чи пісок попадаючи, починає роз’їдати металічну поверхню.

Це призводить до того, що поршень і направляючі починає клинити. Коли ви тиснете на педаль, супорт стискає гальмівні колодки, а ось у зворотній стан вони вже не розтискаються. Причому відбувається швидкий розігрів, це і призводить до скрипу.

Навіть якщо скрипу ще нема, потрібно обовязково час від часу перевіряти ці елементи, замінювати пильники та змазувати їх. Це найперша причина, через яку будуть скрипіти колодки, крім того набагато швидше зношується гальмівний диск.


Гальмівний диск

Диски бувають двох видів: звичайні та вентильовані. Зараз переважно на передню вісь встановлюють вентильовані диски (вони набагато рідше свистять). Охолодження у звичайних дисків значно гірше, у них немає прорізів для відводу тепла, тому якщо є така можливість, можете замінити їх на вентильовані (якщо знайдете такі на вашу модель авто).

Тепер про знос. Якщо поверхня диска сточилась до мінімальної товщини то розігрів поверхні відбуватиметься набагато швидше. Доречі такі диски неможна вже проточувати, так як вони банально можуть тріснути. Якщо при зносі у вас утворився буртик або поздовжні канавки, буває повело саму поверхню, з’явились вигини – усі ці дефекти викликатимуть скрипи при гальмуванні. Єдине що можна зробити з таким диском – викинути та замінити на новий.


Маточний підшипник

Автомобілісти часто не надають значення цій поломці. Але якщо цей підшипник вийде з ладу, тобто його розбиває, він починає розігрівати ступицю (маточину) колеса. Звідси і розігрів диска і колодок, і всього супорта в цілому. Також при гальмуванні буде свист, тріск, скрежет та інші різкі звуки.

Якщо підшипник сам зносився, то він також буде свистіти, особливо на швидкості, а ось коли натиснути на педаль гальм – звук буде різко посилюватись. Їздити з таким розбитим підшипником дуже небезпечно, може заклини колесо, від чого автомобіль може занести. Так що обов'язково замінюємо!


Гальмівні колодки

Тут причина більшої частини скрипів, скреготу та інших звуків. Зауважте, що є так звані оригінальні та неоригінальні колодки. Як правило, оригінали виробник перевіряє дуже ретельно: тестує матеріали, робить прорізи і скоси, встановлює антискрипні пластини і спеціальні змазки. Тому оригінальні колодки можуть коштувати у 4...10 разів дорожче за пару неоригіналів.

Чому неоригінали коштують так дешево? Тому що виробники економлять на удосконалені фрикційного шару гальмівної колодки (той, що найбільше піддається зносу). Нагадаємо, що фрикційний шар є двох видів, один м’який – він швидко зношується (вистачає максимум на 20 тис. км), від нього багато чорного нальоту, який, як правило, не шкодить гальмівному диску і рідко викликає скрипи. Буває і жорсткий фрикційний шар, такі колодки служать значно довше до 35 тис. км. Але ці колодки призводять до швидшого зношення гальмівних дисків і також бувають причиною свисту при гальмуванні.

Тому ідеальна гальмівна накладка не жорстка і не м'яка, тобто вона має поєднувати в собі дві якості в одній і це складна задача, над якою б'ються багато виробників. Тут у кожного виробника є свої напрацювання і ноу-хау. Ось чому неоригінальні варіанти рідко володіють якостями оригінальних запчастин.


Пропили, скоси та антискрипні пластини. При гальмуванні, як правило, колодка не прилягає на 100% до поверхні, її боки можуть трохи гуляти, навіть якщо поршень супорта її щільно притискає. При цьому може створюватись частотний резонанс, а вам буде чутись специфічний скрип. Для того, щоб погасити (прибрати) ці сторонні звуки, роблять пропили в середині колодки або скоси по бокам - це змінює частоту резонансу і звуки проходять.


Антискрипні пластини. Працюють по тому ж принципу, їх задача погасити коливання і резонанс, проте ефективно вони працюють тільки зі спеціальною змазкою, що наноситься на зворотню сторону накладки. Ще важлива властивість даних пластин, це усунення перекосів та відвід тепла. Проте деякі автовласники заявляють, що допомагають вони 50 на 50. Якщо сам фрикційний шар якісний, то вам і накладок ніяких не потрібно. Але якщо якість середня, то вони, скоріше за все, обовязкові, якщо якість шару низька – накладки не допоможуть.


Волога, бруд, пил і початковий шар

Про початковий шар. Буває і старі, і нові колодки, виїжджаючи з автомайстерні, через 10 км вже починають скрипіти. Якщо у вас все в порядку з гальмівною системою (не клинить направляючі, не стерті диски і т.д.) тут є два варіанти – перший, вам поставили колодки дуже низької якості, другий – майже у всіх колодок є, так званий, початковий шар, він повинен трохи стертись, після чого ніяких звуків не повинно бути. Зазвичай звуки проходять після 50 ... 100 км пробігу. Коли шар стирається, якщо нічого не змінилось, можете ставити претензії автомайстерні.

Коли на вулиці волога, холодна чи дощова погода, гальма також можуть видавати скрипи. При таких погодніх умовах це цілком нормально, просто на поверхнях утворюються нальоти бруду чи льоду і вологи. Цей наліт доволі швидко стирається, тому скрип вже за 10 хвилин припиняється.