Так як при використанні наддуву повітря в
циліндри подається примусово, а не за рахунок розрідження, створюваного
поршнем, то до двигуна потрапляє більша кількість суміші повітря з паливом. Як
наслідок, збільшується обсяг палива, що згоряє з повітрям, утворений при цьому
газ знаходиться під великим тиском і відповідно виникає велика сила, що давить
на поршень.
1. Після запуску авто дайте ДВЗ попрацювати на
холостому ходу, щоб масло в двигуні прогрілося. Це дозволить змастити всі
рухомі вузли в ДВЗ і в турбокомпресорі, а також дозволить створити робочий тиск
в системі мастила.
2. Не глушіть двигун відразу після зупинки,
особливо після довгої поїздки, дайте попрацювати двигуну 2-3 хвилини на
холостому ходу. Це дозволить турбіні охолонути і цим ви істотно подовжите
ресурс роботи агрегата. В іншому випадку масло, що залишилося в гарячій
турбіні, просто почне горіти і коксуватися, що призведе до засмічення
маслоканалу і відкладення нальоту на рухомих елементах картриджа.
3. Вчасно проводите ТО, стежте за чистотою
повітряного фільтра, заливайте мастило відповідно до допусків і специфікація
заводу-виробника турбіни. Це істотно продовжить ресурс двигуна і
турбокомпресора.
4. Під час техобслуговування необхідно
перевіряти всі системи: мастильну, вентиляційну, систему подавання палива.
5. Бажано не залишати двигун довго працювати
на холостих обертах (більше 20-30 хвилин). При холостих обертах турбіна створює
низький тиск і можливі протікання масла через газомасляне кільця ущільнювачів
турбіни.
6. Постійний «агресивний» стиль їзди також
призводить до скорочення строку служби турбокомпресора.
Головними перевагами турбіни можна назвати:
• Скорочення витрат палива.
• Високий показник крутного моменту.
• Висока продуктивність і покращення
характеристик двигуна.
• Гарна динаміка руху відпрацьованих газів.
Як і будь-який складний пристрій турбіна має
не тільки переваги, а й певні недоліки.
• Вимогливість до якості мастила і палива.
• Через специфіку температурного режиму
агрегат значно витрачає масло, внаслідок чого виникає необхідність в його
частій заміні.
• Треба постійно контролювати температурний
режим.
Як видно, недоліки у двигуна з турбіною присутні, але вони не критичні і здаються несуттєвими в порівнянні з відмінними характеристиками потужності і економією палива. Тим більше їх можна згладити, якщо дотримуватися нехитрих, але раціональних правил експлуатації.
Агрегату доводиться функціонувати в важких
умовах, піддаватися підвищеним динамічним навантаженням, перепадам температури.
Не існує певного терміну служби турбіни, на її довговічність впливають численні
фактори:
• Погане змащування підшипників, які через це
швидко зношуються.
• Потрапляння бруду з абразивним частками.
• Використання мастила з невідповідним
коефіцієнтом в'язкості.
• Забруднення фільтра.
• Механічні пошкодження турбіни і її
компонентів.
• Потрапляння до турбокомпресора сторонніх
предметів.
• Некоректне обслуговування двигуна.
При виході з ладу складників агрегата може
знадобитися заміна деталей або їх ремонт. Будь-яку поломку турбіни, якою б
серйозною вона не була, можна усунути, якщо довірити процес професіоналам. Ознаки неполадок можуть бути різними в залежності від виду та
ступеня ушкоджень. Зазвичай це нехарактерний колір вихлопних газів, критично
швидке згоряння масла, різкі, неприємні звуки, що нагадують скрегіт або
завивання.
© 2025 Овсійчук Ігор