Автокондиціонер давно став не розкішшю, а необхідністю,
особливо в умовах багатогодинних поїздок містом в годину пік і простоювання в
пробках. Існує велика різноманітність моделей автомобільних кондиціонерів, що
створюють оптимальне кліматичне середовище. Незалежно від виду кондиціонерів їх
потрібно періодично заправляти. І не слід нехтувати цією процедурою.
Інтенсивна експлуатація кондиціонера, особливо в умовах
літньої спеки, впливає на роботу пристрою, на який впливають перепади
температури, випаровування технічних рідин і вібрації. Вразливі ділянки
зношуються, гумові деталі втрачають еластичність і тріскаються, вузли
кородують, порушується герметичність, що нерідко призводить до витоку фреону.
При нестачі холодоагента кондиціонер буде відчувати високі
навантаження і перегріватися, що загрожує поломкою всієї системи охолодження.
Основні причини, через які необхідно заправляти автокондиціонер:
• Витік фреону вважається частим явищем, навіть при
справному кондиціонері. Допустимий показник - 15%.
• Зношуються ущільнювачі.
• Йде перегрів компресора.
Визначити, що холодоагент закінчується, можливо за певними
ознаками, які також можуть свідчити про несправності кондиціонера:
• Погіршення ефективності роботи, що супроводжується слабким
охолодженням повітря.
• Пристрій перестав охолоджувати повітря.
• На внутрішньому блоці з'явився іній.
• На трубках виступило масло.
• При заправці кондиціонера не відбувається належного
охолодження, що може вказувати на порушення герметичності системи або
засмічення фільтрів.
Виробники рекомендують заправляти фреон хоча б раз на рік на
тих транспортних засобах, які старше шести років. На новому автомобілі це можна
робити раз в два-три роки. Бажано поєднувати заповнення об'єму холодоагента,
якого не вистачає, з профілактичним обслуговуванням кондиціонера.
Кількість фреону залежить від особливостей системи
кондиціонування і автомобіля. Цифри можуть варіюватися від 200 грам до літра. У
переліку технічних характеристик машини вказано кількість холодоагенту, на що і
потрібно орієнтуватися при заправці.
Не рекомендується самостійно здійснювати заправку, не маючи
спеціального обладнання. Краще
зверніться на СТО, де
досвідчені автомеханіки зможуть проконтролювати допустиму норму фреону, що
заправляється, визначити тиск в системі і провести процес згідно з правилами.
• Холодоагент і масло відкачуються з системи, зважуються і
очищаються.
• Відбувається вакуумування з видаленням води і повітря для
оцінки герметичності системи і визначення можливих протікань.
• Впорискуюється масло, вводиться холодоагент, відбувається
перезаправка контура.
• Перевіряється робочий тиск в системі кондиціонування.
© 2025 Овсійчук Ігор