Прокладка головки блока циліндрів (ГБЦ) призначена для ущільнення отворів, розташованих між блоком і головкою. Додаткова функція деталі полягає в збереженні певного тиску всередині масляної системи. У результаті масло й охолоджуюча рідина не витікають назовні.
Розібратися з тим, коли замінювати прокладку ГБЦ, просто, якщо враховувати умови експлуатації транспортного засобу. У середньому заміна здійснюється кожні 200 тис. км пробігу.
Заміна прокладки ГБЦ на легковому авто здійснюється при будь-якому втручанні в дану частину силового
агрегату. Прокладка ГБЦ — одноразова деталь, яка не підлягає повторному
використанню. Інакше може статись розгерметизація системи.
Те, як часто треба міняти прокладку ГБЦ, залежить від
встановленої з самого початку моделі, якості деталі, стану ДВЗ, стилю водіння
та інших факторів. Існує низка ознак, які вказують на порушення герметичності
з’єднання і на те, що комплектуючі не справляються з певними функціями.
Ремонт ГБЦ потрібен у таких ситуаціях:
• При витіканні моторного масла, охолоджувальної рідини —
про це сигналізують підтікання в місцях з’єднання блока і головки.
• Виникнення масляних плям на поверхні бачка, в якому
знаходиться охолоджуюча рідина.
• Дефекти прокладки ГБЦ — при них у маслі з’являються
сторонні домішки світлих відтінків. Це означає, що в масло потрапляє
охолоджуюча рідина, тобто герметичність з’єднання відсутнє.
• При прогріванні мотора змінюється характер вихлопу. Таке
відбувається, коли охолоджуючий засіб проникає в систему циліндрів.
Виконуючи повний або частковий ремонт ГБЦ в Україні,
обов’язково потрібно провести заміну ущільнювальної прокладки. За наявності
запущених проблем автовласники помічають появу на картері маслянистих плям.
Майстри пояснять автовласникові, навіщо міняти прокладку ГБЦ
і які етапи треба буде виконати:
• Знімається навісне обладнання, трубки та інші деталі, які
перешкоджають процедурі заміни.
• Болти й інші кріпильні деталі потрібно очистити від масла
і забруднень за допомогою ключа для безпечної роботи.
• Ремонт головки блока циліндрів починають після
відкручування болтів.
Рекомендується починати з середини: за один раз кожну деталь провертають не
більше ніж на один повний оберт. Це допомагає зменшити напругу.
• Знімають ГБЦ і позбавляються від старої пошкодженої
прокладки.
• Проводять очищення посадкового місця і заміну прокладки
ГБЦ. У цьому випадку треба
правильно встановити комплектуючі, які мають надійно фіксуватися в області
напрямних втулки.
• Монтаж головки на місце і затягування болтів у зворотному
порядку. Слід дотримуватися схеми установки і скористатися динамометричним
ключем.
Точна ціна заміни прокладки ГБЦ залежить від обраної деталі, марки і моделі авто. У перші дні після ремонту треба поспостерігати за комплектуючими — чи немає ознак протікання масла.
© 2025 Овсійчук Ігор