Заміна важеля, кульової опори або стійки стабілізатора
зазвичай не викликає ніяких ускладнень. Єдиною незручністю може бути,
наприклад, необхідність перевірити геометрію підвіски після завершення ремонту.
Виявляється, однак, що при проведенні такого «банального ремонту» можна зробити
багато помилок, навіть не усвідомлюючи їх наслідків. А між тим, вони можуть
бути дуже серйозними – іноді результатом є скорочення терміну служби нового
елемента, а іноді і погіршення безпеки водіння.
Прикріплюючи нові поперечні важелі до кузова
автомобіля, ніколи не затягуйте їх повністю в цьому положенні, оскільки після
опускання підйомника на гумово-металеві втулки будуть діяти екстремальні
навантаження. Після виїзду з автомайстерні вони можуть навіть порватися під час
руху по нерівних дорогах.
Згадані болти та гайки слід затягувати після опускання
транспортного засобу (наприклад, в оглядовій ямі). Ви також можете підперти
поворотний кулак на домкрат і обережно опустити автомобіль на кілька десятків
сантиметрів, щоб під час затягування важелі були в нейтральному положенні.
Це досить специфічна проблема, тому що механік не
завжди знає, було замінено ту чи іншу опору чи ні. Тому уважно перевірте
важіль перед ремонтом. Якщо сліди вказують на те, що кульову опору уже міняли,
не замінюйте її знову, а замініть весь важіль. У разі будь-яких сумнівів, також
краще замінити весь комплект, ніж сам шарнір.
По-перше, чи використовуються в даній моделі
автомобіля металеві або пластикові стійки. Якщо заміні підлягає тільки одна
стійка, то варто подбати, щоб відповідна деталь була однаковою з обох сторін.
По-друге, буває, що ліва і права стійка схожі, але на
практиці відрізняються. Це вказано в каталозі, на упаковці або безпосередньо на
деталі. Іншими словами: деякі стійки стабілізатора можуть здаватися
симетричними, хоча насправді вони є деталями з певними монтажними положеннями
зліва і справа. Хорошим прикладом є стійки стабілізатора, в яких кульові пальці
відхилені на 150 ° (лише на 30° менше, ніж на повністю симетричній частині).
Механіки можуть легко змінити положення L/R, не використовуючи надмірну силу
під час монтажу. Ця помилка швидко призводить до стуку і, можливо, палець
випаде з корпусу.
Дуже важливо використовувати правильні гайки, особливо
у випадку алюмінієвого поворотного кулака. Він оснащений сталевою втулкою для
запобігання передчасного виходу з ладу алюмінієвого посадкового гнізда. Фланець
відповідної контргайки повністю заходить на втулку для надійної фіксації. Менші
стандартні гайки зазвичай призначені для сталевих поворотних кулаків.
© 2025 Овсійчук Ігор