Наприклад: WAUBH54B11N111054
18 ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО RENAULT 27 Черв 2022 в 10:50
Цю компанію заснували три брати: один загинув під час автопробігу, інший тяжко захворів, а третій помер у в'язниці вдячної рідної держави.

1. Цього року французькій марці, заснованій братами Луї, Фернаном та Марселем Рено, виповнюється 124 роки. Перша назва компанії - Societe Renault Freres («Товариство братів Рено»). В 1903 Марсель загинув під час автопробігу Париж-Мадрид, через 5 років важко захворів Фернан, і компанія стала належати молодшому з братів - Луї. Він перейменував компанію на Automobiles Renault.

2. Штаб-квартира Renault досі розташована там, де й у 1898 році, – у місті Булонь-Бійанкур.


Підприємство братів Рено в Булонь-Біянкурі.

3. Перші 12 автомобілів брати Рено продали одним махом - після того, як Луї Рено за вечерею в різдвяний вечір посперечався з друзями, що його машина, Voiturette Type-А, легко підніметься крутим схилом вулиці Лепік на Монмартрі. І, звісно, ​​виграв суперечку. Першу з дюжини машин він обміняв на гроші відразу, на найвищій точці Парижа.


Луї Рено за кермом Voiturette Type-А.

4. Вже через 10 років після появи компанія Renault стала найбільшим у країні автовиробником, виготовивши 3575 автомобілів.

5. Колишній начальник імператорського гаража Адольф Кегресс підказав головному конкуренту Луї Рено, Андре Сітроєну, ідею напівгусеничних всюдиходів , які в 1923 пройшли «Чорним рейдом» весь африканський континент. Рено вирішив відповісти, відправивши в пробіг через пустелю Сахара тривісні легкі вантажівки MH зі спареними (здвоєними) колесами на всіх осях. Машини під командуванням капітана Деліньжетта стартували 13 листопада 1924 з Бешара і фінішували 3 липня 1925 в Кейптауні.

6. У квітні 1929 року академік Олександр Ферсман вирушив з експедицією до пустелі Каракуми на двох «трихосках» Renault MH та одному Ford T. Незабаром через поломку американський автомобіль довелося відправити назад до Ашхабада, а «французи» дійшли до фінальної точки подорожі, хоча в них двічі обрізало шестерні диференціалу, нерідко доводилося штурмувати бархани з крутістю до 30 градусів і використовувати лебідку, яка входила в обладнання однієї з машин.

7. Луї Рено вважається автором багатьох важливих винаходів у конструкції автомобіля. Це карданна передача, знімна свічка запалювання, гідравлічний амортизатор, похила рульова колонка, розкладні сидіння та інше.

8. Компанія Renault створила перший у світі танк класичного компонування (з вежею кругового обертання, бойовим відділенням у центрі корпусу та моторним відсіком ззаду). Легкий танк FT-17 став одним із найвдаліших танків Першої світової війни, випускався за ліцензією в США під назвою M1917, Італії (FIAT 3000) та Радянської Росії («Рено російський»). Використовувався у локальних конфліктах остаточно 1940-х років.


Легкий танк Renault FT-17 був прогресивним для свого часу, і дуже вдалим по конструкції.

9. Таксі Renault відіграли важливу роль в обороні Парижа восени 1914 року. Щоб зміцнити фронт, потрібно було перекинути 6000 бійців генерала Жозефа Гальєні, і паризька поліція мобілізувала для цього близько 1300 паризьких таксомоторів Renault, переважно моделі AG-1. При цьому таксисти працювали за тарифом, що дорівнює 27% від свідчень таксометрів, і отримали за поїздку в середньому по 130 франків. Дехто їздив на фронт двічі. Кайзерівські війська були зупинені, а перекидання французької армії у такий незвичайний спосіб увійшло в фольклор під назвою «Марнське таксі» (Марна — річка, на берегах якої стояли французька та німецька армії). Французи називали Луї Рено рятівником і удостоїли найвищу нагороду — орден Почесного легіону.

10. Під час Другої світової війни компанія Renault робила машини для німців, отримавши замовлення в обмін на обіцянку Гітлера не знищувати заводи. У 1942 році частина заводів зазнала бомбардування, і Луї Рено так нервував, що пережив напад і втратив здатність нормально говорити.

11. Після звільнення Франції у 1944 році 67-річний Рено був кинутий у в'язницю за співпрацю з окупантами. Суду над колишнім «рятівником Франції» та кавалером ордена Почесного легіону не було: Луї помер за нез'ясованих обставин через два місяці після арешту. До шпиталю його доставили у комі після чергового допиту. Компанія була націоналізована. Втім, згідно із заповітом самого Рено, заводи мали бути передані робітникам у разі його смерті, а дружині та сину виплачено компенсацію. Жан-Луї Рено отримав невелику грошову компенсацію від уряду лише 1967 року.


Форму ромба, що нагадує про алмаз, емблема компанії набула 1925 року.

12. Емблема компанії змінювалася 16 разів. Першу, 1900 року, було виконано в геральдичному стилі: в овалі — сплетені ініціали братів Рено. Друга, 1906 року, зображала гоночний автомобіль у шестерні. Третя, 1919 року – танк F-17 у колі. Третя, 1923 - круглі грати радіатора. І лише 1925 року емблема набула форми ромба, яка символізувала (і символізує досі) алмаз. В 1972 художник Віктор Вазарелі створив на цій основі нову емблему, зробивши її лаконічніше і надавши тривимірність. Сьогодні компанія використовує сучасніший варіант.

13. У 1954–1955 роках компанія створила газотурбінний Renault Étoile Filante , який у 1956 році на соляному озері Бонневіль встановив світовий рекорд швидкості, що дорівнює 307,4 км/год. Автомобіль відправили до заводського музею. Більше французів газотурбінні машини не створювали.


Газотурбінний Renault Étoile Filante, який встановив світовий рекорд швидкості на суші 1956 року.

14. Марці Renault належить авторство кількох рекордів із книги Гіннесса. Наприклад, найбільший пробіг на електрокарі: електромобіль Zoe подолав 363 кола на автодромі в Нормандії загальною довжиною 1618 км.

15. Але ще цікавіше найдовший стрибок на вантажівці з напівпричепом. Американський каскадер Майк Раян пролетів 25 метрів за кермом Renault Magnum. Після приземлення у вантажівки відірвалася нижня частина бампера, але він продовжив рух. Під час польоту під вантажівкою ще й проїжджав болід Lotus F1.


Рекордний стрибок Майка Райана на Renault Magnum.

16. Компанія Renault створила 1965 року перший у світі хетчбек — Renault 16, а 1985 року — перший європейський мінівен, Renault Espace.

17. У 1995 році на Паризькому автосалоні публіці був представлений божевільний концепт Espace F1, створений Renault, Williams і Matra - Espace з V-подібним 10-циліндровим двигуном від формульного боліда потужністю 800 к.с., здатний розганятися до сотні за 2,8 секунди, а до 200 км/год – за 6,9 секунди.

18. Середньорозмірний Renault Laguna у червні 2001 року став першим автомобілем, який отримав 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP за захист водія та пасажирів як при фронтальному, так і при бічних ударах.