Наприклад: WAUBH54B11N111054
КОЛИ ПОТРІБНО МІНЯТИ ГАЛЬМІВНІ КОЛОДКИ ТА ДИСКИ? 20 Черв 2022 в 12:55

Гальмівні колодки та диски – деталі автомобіля, яким доводиться витримувати значні навантаження. Тому регулярний знос і, як наслідок, необхідність їх заміни – закономірний результат.

Недбальство в цьому питанні може мати серйозні наслідки. Як дізнатися, що ці елементи гальмівної системи час міняти, і як правильно це зробити?

• Визначати ступінь зносу гальмівних колодок і дисків найкраще під час сезонної заміни шин;
• Гальмівні диски та колодки потрібно замінювати парами на кожній осі;
• Для коректної роботи системи активної безпеки важливо, щоб всі розхідні матеріали та запчастини, які використовуються у гальмівній системі, включно з дисками та колодками, відповідали специфікаціям автовиробників;
• Нові гальмівні колодки та диски обов'язково потрібно обкатати.

Визначаємо ступінь зносу

Отримати повний доступ до гальмівних колодок і дисків найлегше під час сезонної заміни шин, коли колесо зняте. Нормальною залишковою товщиною фрикційного шару (накладки зі спеціальних стійких до стирання і перепадів температури матеріалів) вважається величина не менша за 3,5 мм.

Щоб не прикидати “на око” і не вимірювати товщину штангенциркулем, можна покластися на гальмівні колодки з датчиком зносу. Він може бути або електронним (тоді сигнал надійде на панель керування, і загориться відповідний індикатор), або механічним (це металева пластина, яка в міру зносу фрикційного шару починає чіпляти гальмівний диск і видавати характерний скрип).

Кругові подряпини та борозни на гальмівному диску, поява металевої стружки на ньому теж свідчать про те, що колодки зносилися. Та й сам диск з такими ушкодженнями теж працює недостатньо ефективно й потребує, як мінімум, відновлення (хоча заміна на новий – завжди надійніший і безпечніший варіант).

Ще одна ознака зносу гальмівного диска – поведінка самого авто. Якщо гальмівний шлях стає довшим, педаль гальма збільшує хід, при гальмуванні відчувається помітна вібрація або автомобіль веде вбік, це означає, - час завітати до СТО.

До речі, найчастіше доводиться міняти саме колодки: їх життєвий цикл у 2-3 рази коротший, ніж у гальмівних дисків. Крім того, швидше зношуються деталі передніх коліс: основне навантаження припадає саме на них. Як гальмівні колодки, так і гальмівні диски, розташовані на передній осі, служать приблизно в три рази менше, ніж їхні побратими на задніх колесах.

Незалежно від того, що підлягає заміні: диски або колодки, - змінюються ці деталі неодмінно на кожній осі, в парі. Перевірку стану елементів гальмівної системи краще довірити кваліфікованим фахівцям сервісного центру з гарною репутацією.

Вибираємо гальмівні колодки та диски

В питаннях безпеки не варто йти на компроміси та фокусуватися на економії. Як альтернативу оригінальним запчастинам варто розглядати виключно аналоги від відомих брендів.

Слід враховувати і ще один важливий момент. Сьогодні практично всі сучасні автомобілі випускаються з антиблокувальною системою ABS або електронною системою динамічної стабілізації ESP®. І дуже важливо, щоб всі “розхідники”, які використовуються в гальмівній системі, зокрема диски і колодки, відповідали специфікаціям автовиробників. Інакше розрахункові параметри, якими керуються системи активної безпеки, коли вносять свої поправки в процес гальмування або беруть його на себе, можуть розходитися з реальними. А це вже загрожує небажаними наслідками.

Вибір типу дисків (глухих, вентильованих або перфорованих) визначається особливостями автомобіля. Сучасним стандартом є вентильовані диски. Вони складаються з двох фрикційних кілець (їх ще називають “млинцями”), між якими розташовуються спеціальні канали для відведення тепла. Авто середньої потужності для спокійної їзди без різких розгонів і гальмувань достатньо для простої цільної конструкції. А любителі потужних спортивних авто та високих швидкостей найчастіше віддають перевагу перфорованим гальмівним дискам і колодкам з керамічними накладками.

Обкатка дисків і колодок після заміни

Нові гальмівні колодки та диски обов'язково потребують обкатки:

Після виїзду з СТО на пряму і безпечну дорогу виконайте кілька циклів розгону до 80 км / год і гальмування до 25-30 км / год з інтервалом у 5-10 хвилин. Це “загартує” поверхню колодок, і вони не будуть так швидко стиратися.

Перші кілометри пробігу після заміни гальм потрібно уникати підвищених навантажень на гальмівний механізм. Певний час також не можна скидати високу швидкість, натискаючи педаль гальма в підлогу різким рухом – натискання мають бути переривчастими та плавними.

Пам’ятайте: несвоєчасна заміна гальмівних колодок і дисків може стати причиною перекосу або заклинювання супортів, механічних пошкоджень зношених деталей гальмівної системи та навіть її повної відмови. Тому регулярно обслуговуйте гальмівну систему заради впевненості у власній безпеці.