ПНВТ — дорогий і складний вузол в паливній системі дизельного двигуна. Паливний насос подає в циліндри дозовані порції палива під певним тиском (200-2000 бар). Цей тиск завжди вищий, за тиск в циліндрах двигуна — це необхідно для того, щоб паливо-повітряна суміш краще запалювалась. При цьому "порції" палива строго відповідають навантаженні на колінвалі.
Це, в першу чергу, втрата потужності двигуна, мотор погано і
довго запускається і гріється. Збільшуються витрати, вихлоп стає дуже димним за
цілком помірної їзди, сильно пахне паливом під капотом, з'являються плями
бензину або дизеля на асфальті після стоянки.
Двигун поводиться дивно: може заглухнути при різкому прискоренні, не заводиться, а на наступний ранок заводиться, наче й нічого не було.
Виявивши будь-яку з цих неприємностей, відповідальний водій
насамперед загляне під капот — чи не відбувається там щось явно нехороше? І,
швидше за все, він побачить патьоки або краплі палива на насосі. Все, ПНВТ
потік.
Перш, ніж розбиратися в причинах несправності, слід
зазначити: текти ПНВТ не тільки проявляється перерахованими вище неприємними
моментами. Протікання палива — це завжди підвищена ймовірність загорання. Тому
течу потрібно усувати негайно.
Отже, ви на 100% впевнені, що тече ПНВТ — ні шланги, ні інші
елементи системи.
Чому це відбувається:
• природне зношування елементів вузла — прокладок, кілець ущільнювачів під пробкою оглядового отвору. В цьому немає нічого надприродного — навіть якщо ви заливаєте відмінний дизель, їздите акуратно, раніше чи пізніше ущільнювачі все одно зносяться;
• сезонний
знос ущільнювачів. При стрибках температури гумові ущільнювачі стискаються і
розширюються, стають жорсткими. Ні, це не означає, що кожну зиму ПНВТ буде
протікати. Але в певний момент це трапиться;
• тверді
домішки в паливі — пісок, металева стружка, а також вода руйнують елементи
насоса;
• неправильно
підібрані і/або встановлені прокладки та інші елементи. Всі ущільнювачі повинні
бути відповідних розмірів і повинні бути призначені для герметизації ПНВТ;
• механічне
пошкодження корпусу або інших елементів насоса при ДТП;
• збій в
роботі електроніки, яка управляє подачею палива в циліндри;
• брудні
свічки, масляні фільтри, погана вентиляція картера двигуна можуть спровокувати
течу.
Багато залежить від типу насоса: бензинові ПНВТ зазвичай
просто змінюють в зборі, дизельні ремонтопридатні. Алгоритм ремонту, як
правило, такий:
• насос
знімають і миють ззовні;
• агрегат
дефектують, зняті вузли чистять в ультразвуковій ванні;
• зношені
елементи заміняють;
• збирають
і регулюють агрегат.
Якщо вузол сильно пошкоджений, майстер, швидше за все,
порадить встановити новий — коштувати це буде приблизно стільки ж, скільки і
ремонт.
ПНВТ, як і інші насоси в автомобілі, дуже надійні агрегати і
ламаються рідко. І, як часто буває, більшість несправностеей виникають через
недбале ставлення власника до автомобіля. А це і нерегулярне ТО, і неякісне
паливо подешевше, і експлуатація машини на знос.
Щоб дуже дорогий ПНВТ слугував якомога довше, треба:
• обслуговувати
паливну систему і міняти фільтри мінімум раз на рік;
• заправлятися
хорошим паливом на перевірених заправках. Паливо повинно відповідати сезону;
• намагатися,
щоб бак був +/- повним завжди.
© 2025 Овсійчук Ігор