Наприклад: WAUBH54B11N111054
ТЕЧЕ ПНВТ: ОЗНАКИ, ПРИЧИНИ, ПРОФІЛАКТИКА 17 Черв 2022 в 10:20

ПНВТ — дорогий і складний вузол в паливній системі дизельного двигуна. Паливний насос подає в циліндри дозовані порції палива під певним тиском (200-2000 бар). Цей тиск завжди вищий, за тиск в циліндрах двигуна — це необхідно для того, щоб паливо-повітряна суміш краще запалювалась. При цьому "порції" палива строго відповідають навантаженні на колінвалі.

Ознаки несправностей ПНВТ

Це, в першу чергу, втрата потужності двигуна, мотор погано і довго запускається і гріється. Збільшуються витрати, вихлоп стає дуже димним за цілком помірної їзди, сильно пахне паливом під капотом, з'являються плями бензину або дизеля на асфальті після стоянки.

Двигун поводиться дивно: може заглухнути при різкому прискоренні, не заводиться, а на наступний ранок заводиться, наче й нічого не було.


Рис.1. Димний викид

Виявивши будь-яку з цих неприємностей, відповідальний водій насамперед загляне під капот — чи не відбувається там щось явно нехороше? І, швидше за все, він побачить патьоки або краплі палива на насосі. Все, ПНВТ потік.

Чому ж тече ПНВТ

Перш, ніж розбиратися в причинах несправності, слід зазначити: текти ПНВТ не тільки проявляється перерахованими вище неприємними моментами. Протікання палива — це завжди підвищена ймовірність загорання. Тому течу потрібно усувати негайно.

Отже, ви на 100% впевнені, що тече ПНВТ — ні шланги, ні інші елементи системи.

Чому це відбувається:

природне зношування елементів вузла — прокладок, кілець ущільнювачів під пробкою оглядового отвору. В цьому немає нічого надприродного — навіть якщо ви заливаєте відмінний дизель, їздите акуратно, раніше чи пізніше ущільнювачі все одно зносяться;


Рис.2. Заміна прокладки кришки ПНВТ

сезонний знос ущільнювачів. При стрибках температури гумові ущільнювачі стискаються і розширюються, стають жорсткими. Ні, це не означає, що кожну зиму ПНВТ буде протікати. Але в певний момент це трапиться;
тверді домішки в паливі — пісок, металева стружка, а також вода руйнують елементи насоса;
неправильно підібрані і/або встановлені прокладки та інші елементи. Всі ущільнювачі повинні бути відповідних розмірів і повинні бути призначені для герметизації ПНВТ;
механічне пошкодження корпусу або інших елементів насоса при ДТП;
збій в роботі електроніки, яка управляє подачею палива в циліндри;
брудні свічки, масляні фільтри, погана вентиляція картера двигуна можуть спровокувати течу.

Як усунути течу


Рис. 3. Ремонт ПНВТ

Багато залежить від типу насоса: бензинові ПНВТ зазвичай просто змінюють в зборі, дизельні ремонтопридатні. Алгоритм ремонту, як правило, такий:

насос знімають і миють ззовні;
агрегат дефектують, зняті вузли чистять в ультразвуковій ванні;
зношені елементи заміняють;
збирають і регулюють агрегат.

Якщо вузол сильно пошкоджений, майстер, швидше за все, порадить встановити новий — коштувати це буде приблизно стільки ж, скільки і ремонт.

Профілактика несправностей ПНВТ

ПНВТ, як і інші насоси в автомобілі, дуже надійні агрегати і ламаються рідко. І, як часто буває, більшість несправностеей виникають через недбале ставлення власника до автомобіля. А це і нерегулярне ТО, і неякісне паливо подешевше, і експлуатація машини на знос.

Щоб дуже дорогий ПНВТ слугував якомога довше, треба:

обслуговувати паливну систему і міняти фільтри мінімум раз на рік;
заправлятися хорошим паливом на перевірених заправках. Паливо повинно відповідати сезону;
намагатися, щоб бак був +/- повним завжди.