Несправності деталей підвіски і кермового управління чинять колосальний вплив на безпеку учасників руху. Якщо говорити про сучасні конструкції підвіски, то безперебійна робота всіх вузлів і деталей відіграє тут ще більш важливу роль.
Налаштування
підвіски залежать від форми і розміру гумометалевих деталей – верхніх опор амортизаторів,
сайлент-блоків (гумометалевих опор) підрамника, важелів, опор стабілізаторів,
опор мостів. Залежно від моделі та марки автомобіля в підвісці може
налічуватися до 12 різних гумометалевих компонентів.
Паралельно з
традиційними гумометалевими опорами дедалі частіше використовуються гідравлічні
опори, які забезпечують оптимальне погашування коливань завдяки розширенню
діапазону свого частотного спектра.
Хоча гумометалеві
деталі не відносяться до традиційних «витратників», вони також схильні до зносу
через високі навантаження, які вони відчувають під час виконання своїх
комплексних завдань, а також через впливи навколишнього середовища – високих
температур або солі.
Пошкоджені
гумометалеві деталі підвіски не тільки погіршують показники безпеки і комфорту,
але й можуть чинити негативний вплив на сполучувані деталі. Якщо несправність
виявлено, то її необхідно усунути якомога раніше і замінити деталі попарно.
Зняття і
встановлення таких деталей передбачає використання спеціального інструменту.
Перед демонтажем слід запам’ятати положення опори, щоб під час монтажу швидко і
правильно встановити деталь. Експерти ZF Aftermarket рекомендують приділяти
особливу увагу правильному положенню деталі: на самій деталі також є мітки для
правильної її установки і/або вони є на місці її установки.
Для полегшення
монтажу не можна використовувати оливу, оскільки вона є агресивним середовищем
для гуми і руйнує її. Для цього застосовуйте мильний розчин. Під час монтажу
опор та інших гумометалевих деталей підвіски і кермового управління необхідно
всі кріпильні болти затягувати з визначеним моментом тільки після того, як
автомобіль буде встановлений на колеса. Це дозволить уникнути надмірного натягу
і передчасного виходу з ладу встановлених деталей.
Експерти ZF Aftermarket рекомендують механікам
перевіряти знос, пошкодження і герметичність гумових пильовиків на кульових
опорах. Якщо частинки бруду потрапили
всередину шарніра, то вони можуть зруйнувати внутрішню пластикову обойму і
пошкодити як кульовий палець, так і сам корпус шарніра. Це призведе до того, що
параметри зазору не відповідатимуть розрахунковим.
Бруд може потрапити всередину шарніра в разі, якщо пружинне кільце на пильовику буде пошкоджено або піддано корозії. З цих же причин особливу увагу слід приділяти кермовим тягам: необхідно перевірити стан захисних манжет кермових тяг.
© 2025 Овсійчук Ігор