Стартер
обертає колінчастий вал двигуна і надає йому відповідну швидкість обертання, за
якої двигун може почати працювати самостійно. Стартер споживає найбільше
електроенергії від акумулятора, але тільки в короткі періоди під час запуску
двигуна.
Стартер складається, серед іншого, зі
статора, якоря, тягового реле, редуктора, бендикса і корпусу.

Типові несправності стартерів
Відсутня реакція на поворот ключа
Виною тому може
бути несправний замок запалювання або розряджений акумулятор. Однак якщо
акумулятор заряджений, причину можна шукати у стартері. Варто перевірити, чи
всі кабелі живлення та управління (живлення електромагнітного тягового реле)
чисті та не окиснені і чи затягнуті кільцеві клеми. Ще однією причиною може
бути пошкодження обмотки електромагнітного реле або знос чи заклинювання щіток,
що призводить до відсутності контакту з колектором.
Стартер крутиться, але не може запустити двигун
Причину слід
шукати в несправному бендиксі. Його зубці, ймовірно, не зчіплюються з
маховиком, і виникає характерний шум, так званий скрегіт. Бендикс побудовано за
принципом обгінної муфти, тобто при обертанні в одну сторону вона вільно
прокручується, а в другу — вмикається і надає рух вінцю маховика. Іноді ця
муфта виходить з ладу, тобто вільно прокручується в обидві сторони.
Причиною низьких
і нерівномірних обертів також можуть бути обриви в електричному колі якоря або
статора. В крайньому разі за такої несправності якір просто «не зрушить з
місця».
Стартер видає надмірний шум
Такими
симптомами може проявлятися надмірний знос втулки зчіпного механізму або
зношеність зубців шестерні на вінці маховика. Якщо стартер обертає маховик
нерівномірно, ймовірно, що вузол зчеплення вийшов з ладу.
Стартер не вимикається
В такому випадку
є вірогідність стикнутися з пошкодженими шестернями. Може виникнути механічне
заклинювання зубців, а отже, бендикс виходить із зачеплення з запізненням.
Більш тривала робота бендикса з вінцем маховика проявляється зміною кольору
цього компонента через тертя.
Якщо стартер
продовжує працювати після запуску двигуна і «відпускання» ключа (ключ
автоматично повертається в попереднє положення), в таких випадках найчастіше
винен замок запалювання, рідше — справа в короткому замиканні в електричній
мережі або залипанні сердечника електромагнітного реле. В такій ситуації
внаслідок тертя зміниться колір, а бендикс вийде з ладу.
Буває, що
причиною подальшої роботи стартера (бендикс вийшов із зачеплення) є «зварені»
контакти в електромагнітному реле (контакти, що «злиплися», залишаються
замкненими після відключення замка запалювання). Зазвичай це відбувається, коли
контакти і пружина в корпусі електромагнітного реле вже зношені — через
обмежену точку контакту протікає великий струм, що спричиняє місцеве плавлення
і «зварювання» двох поверхонь.
Згодом пружина в
корпусі, яка використовується для «надійного» роз’єднання контактів, спричиняє
відрив зварених контактів і розрив електричного кола. Якщо пружина або вібрації
(спричинені нерівностями дорожнього покриття) не розірвуть цей контакт, то
невдовзі якір та статор вийдуть з ладу, оскільки електричний двигун стартера та
його конструкція призначені для короткочасної роботи. Така несправність, однак,
зустрічається дуже рідко.
Стосовно
будь-яких проблем з зарядкою акумулятора або із запуском двигуна транспортного
засобу слід проконсультуватися зі спеціалістом СТО. Кожна з вищезазначених
несправностей вимагає діагностики, і навіть до найменшої поломки не слід
ставитися легковажно.
//= date("Y"); ?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>