Наприклад: WAUBH54B11N111054
ОЗНАКИ НЕСПРАВНОСТІ СТІЙОК СТАБІЛІЗАТОРА 21 Лют 2022 в 10:59

Поломка стійки стабілізатора поперечної стійкості може спричинити втрату керованості автомобіля і призвести до потрапляння в аварійну ситуацію. Тому автовласнику важливо вміти вчасно визначити несправність, щойно з'явилися перші її симптоми.
Поломка стійки стабілізатора автомобіля веде до надмірних його нахилів. При прямолінійному русі рівною дорогою несправність непомітна, але будь-яке входження у поворот супроводжується сильною хиткістю.

Особливо небезпечні нахили на високій швидкості. Автомобіль може не втриматися на передбачуваній траєкторії і перекинутись. При виявленні надмірної хиткості слід зменшити швидкість і уникати зайвих маневрів.

Керованість машини
Ще одним симптомом, що говорить про несправність стійки стабілізатора, є значне погіршення керованості машини. Рух супроводжується «гойканням». Можливі періодичні замети. Підрулювання значно ускладнюється навіть при їзді прямою.
Через різке погіршення керованості автомобіля високий ризик попадання в аварійну ситуацію, наприклад, внаслідок відхилення машини від наміченої траєкторії.

Розгойдування авто
Поломка стійки стабілізатора поперечної стійкості веде до надмірного розгойдування автомобіля, яке спостерігається під час:

• їзди через нерівності;
• гальмування;
• входження в поворот;
• розгону.

Якщо не звертати увагу на розгойдування автомобіля, це може закінчитися втратою контролю над ним. В результаті машина вилетить з дороги або перекинеться.
Крім розгойдування авто з боку підвіски є інші ознаки несправності стійки стабілізатора. Ходова стає м'якшою, а нерівності дорожнього покриття «ковтаються» краще. Через покращення комфорту при поламаних кісточках багато автовласників рекомендують демонтувати їх навіть на повністю справних автомобілях.

Сторонні звуки
Найбільш невинними симптомами несправності стійки стабілізатора поперечної стійкості є сторонні звуки. Інтенсивність шуму залежить від швидкості та кута повороту.
Стійки з кульовим шарніром сильно стукають під час руху по будь-яких нерівностях дороги. Наприклад, переїзд "лежачих поліцейських" може видати несправність кістяка. Звук, що доноситься, обов'язково буде виходити з колісної арки тільки з того боку, з якої присутня несправність.
Виявити поломку стійки, конструкція якої включає втулки, на слух значно складніше. При виході такої запчастини вона починає скрипіти і постукувати. Звук при цьому досить тихий і його не завжди можна розпізнати, перебуваючи в салоні автомобіля.

Визначення несправності стійки стабілізатора
Визначати наявність несправності стійки стабілізатора слід розгойдувати машину з боку в бік у поперечному напрямку щодо руху автомобіля. Виконувати цю операцію зручно разом із помічником. Якщо розгойдування відбувається без зусиль і з боку колісної арки доноситься характерний стукіт, то велика ймовірність несправності стійки стабілізатора.

• При підозрі на несправність слід проконтролювати стан стійки за допомогою наведеного нижче методу.
• Викрутити колесо максимально убік доти, доки не відкриється доступ до стійки.
• Взяти кістяк рукою.
• Похитати стійку. Наявність люфту є неприпустимим.
• Утримуючи рукою кісточку, потрібно попросити помічника розкачати автомобіль. З боку стійки не повинно виходити жодних сторонніх звуків. Справна кісточка не люфтить.

Якщо при вивороті колеса не відкривається доступ до стійки стабілізатора, автомобіль слід поставити на оглядову яму. Надалі аналіз стану кісточки аналогічний вищенаведеній інструкції. У такий же спосіб проводиться перевірка стійок стабілізатора задньої осі.


Контроль стану кісточок

Візуальний огляд
Виявити ознаки несправності стійки стабілізатора дозволяє його візуальний огляд. Ключові моменти, на які слід звертати увагу під час перевірки кісточки, відображені в таблиці нижче.

Таблиця — Ознаки несправності кісточок, які можна виявити під час візуального огляду

Критерій несправності
Примітка
Механічне пошкодження штока

Найчастіше є розлом у місці зварного шва стійки. Також трапляються і деформації, але вони бувають набагато рідшими.

Втрата гумою своїх первісних властивостей

У результаті природного старіння та впливу агресивного зовнішнього середовища гума втрачає еластичність і на її поверхні можуть з'явитися тріщини та надриви. Дане явище характерне для втулок та пильовиків шарнірів.

Надмірне зношування

Найлегше виявити на стійках стабілізатора з втулками. Гума стирається з однієї зі сторін, внаслідок чого метал починає контактувати з металом, що є джерелом характерного стуку.


Перш ніж повністю зняти стійку стабілізатора з автомобіля, рекомендується провести діагностику, відкрутивши лише одне кріплення. Костяшку слід похитати з боку на бік. У разі виникнення характерного звуку автовласник точно дізнається яка зі сторін стійки стала непридатною.

\
Потріскана в результаті старіння гума

Визначення несправності з демонтажем стійки
Перевірити стійку стабілізатора на несправність можна також демонтувавши її з автомобіля. Зробити це буває дуже важко, тому визначення проблем із кісточкою зняттям її з машини є крайнім заходом.


Демонтаж стійки з автомобіля

На демонтованій стійці слід перевірити мастило. Вона повинна бути в достатній кількості і не мати у собі вкраплень рідини чи сміття.


Стійка стабілізатора поперечної стійкості з демонтованим пильником