Наприклад: WAUBH54B11N111054
РІЗНОВИДИ СКЛА ДЛЯ АВТОМОБІЛЯ 14 Лют 2022 в 12:24
Про особливості автомобільного скла рідко хто замислюється, поки лобове або бічне скло не розбивається або на ньому не з'являється тріщина. Тоді виникає потреба або в ремонті, або в заміні деталі.
Мало хто замислюється, але виробники автомобільних запчастин створили особливі вироби, які можна вільно віднести до категорії пасивної безпеки. Коли машина потрапляє в аварію, скло розлітається на дрібні шматочки, що запобігає глибоким порізам.



Розглянемо, завдяки чому вони відрізняються від звичайного скла, яке використовується в склопакетах для будинків і офісів. Також подивимося, чим відрізняються різні типи один від одного.

Види автоскла
Для автомобілів виробники виготовляють такі види скла:
·         одношарові;
·         двошарові;
·         тришарова;
·         багатошарові.
Існує також тонована модифікація, яка призначена для поглинання ультрафіолетових і інфрачервоних променів від сонячного світла.

Одношарове скло - «Сталініт»
Це звичайне скло, що пройшло особливий процес гарту. Особливість подібної термічної обробки полягає в тому, що на поверхні скла створюється постійна напруга стиснення.



Така методика загартування робить скло міцним, на якому не так швидко з'являються потертості. Якщо порівнювати зі звичайним аналогом, який використовують в побутових умовах (в будинку або в офісі), цей елемент в п'ять разів міцніший. Завдяки постійній механічній напрузі, яка присутня на поверхні виробу, під час сильного удару воно розлітається на шматки з тупими гранями, що знижує рівень травматизму.
Така модифікація в основному встановлюється в бічне або заднє вікно.

Двошарове скло – «Дуплекс»
У такій модифікації виробник разом зі склом використовує тонкий прозорий пластик. Гідність таких виробів в тому, що при руйнуванні уламки не так сильно розлітаються, що ще більше підвищує безпеку.



Раніше такий матеріал використовувався, коли виготовляли різні види лобового скла. Через те, що один із шарів псувався при тривалому механічному впливі (використання грубого дрантя для очищення вікна) відбувається спотворення видимості. Особливо це сильно відчувається в темний час доби, коли світить світло фар зустрічного автомобіля. З цієї причини подібна продукція вже вкрай рідко використовується в транспорті. Їх дуже швидко замінили «триплекси».

Тришарове скло – «Триплекс»
По суті, це покращений вигляд попередньої модифікації. Для виготовлення тришарового скла використовується дві кулі тонкого скла, між якими встановлюється прозора плівка з клейкою основою.



Залежно від типу скла, прошарок може бути тонований або просто покритий фільтруючою речовиною, яка затримує ультрафіолет. Гідність такого матеріалу - в його міцності. Під час сильного удару більшість дрібних уламків залишаються на липкій плівці.
Висока якість виробу, а також надійність дозволяють використовувати матеріал на лобове скло. В елітних автомобілях подібний тип скла може використовуватися на всіх вікнах.

Багатошарове скло
Це наступний щабель в еволюції безпечного автоскла. У таких моделях буде кілька шарів скла, між якими наклеюється плівка з полівінілбутірала. Варто зазначити, що така інноваційна розробка вкрай рідко використовується через свою високу вартість.



Найчастіше подібне скло матиме автомобіль з незначним бронюванням. Також їх встановлюють в моделі авто преміального сегмента. Основна функція таких багатошарових елементів - знизити проникнення зовнішніх шумів під час їзди.
 
Види лобового скла за способом виготовлення
Під час пересування транспортного засобу основне навантаження від зустрічних потоків повітря виявляється на вітрове скло. З цієї причини виготовленню цих різновидів скла приділяється особлива увага. Також від якості і розташування лобового скла залежить аеродинаміка авто.
Так як вітрове скло стикається з основним навантаженням, практичніше виготовляти його з триплексу або багатошарової модифікації. Це забезпечить максимальну безпеку водія і переднього пасажира в разі ДТП.
Для інших вікон можна використовувати будь-яку модифікацію, яка була згадана трохи раніше.

Додаткові властивості скла
Як відомо, скло в автомобілі призначене для захисту водія і пасажирів від примх природи, а також від сильних потоків вітру під час пересування авто. На лобове скло чиниться великий тиск, тому що воно бере участь в забезпеченні обтічності транспортного засобу. Завдяки цьому транспорт не споживає велику кількість палива, а всі, хто знаходиться в салоні, не відчувають дискомфорт.

Крім основних функцій, автоскло може мати такі властивості:
·         Повністю прозоре, що забезпечує максимальну оглядовість;
·         Мати заводське тонування. В основному відтінок незначний, щоб скло могло пройти контроль на прозорість;
·         Мати сонцезахисний «козирок», який виконаний у вигляді темної смуги;
·         Оснащені атермальним шаром (плівка з покриттям, що відображає ультрафіолет). Ця модифікація призначена для запобігання надмірного нагрівання салону авто;
·         З шумоізоляцією. Найчастіше це будуть бічні стекла, тому що чим більше шарів в ньому, тим гірше оглядовість;
·         З зоною для обігріву. Бувають моделі, які прискорюють нагрівання поверхні, де розташований двірник. Дорожчі варіанти нагріваються повністю. Особливо важливою ця опція виявиться в зимовий період, якщо машина постійно стоїть на відкритій парковці. Більшість задніх вікон мають спеціальну плівку з нагрівальним елементом, який дозволяє за короткий термін розтопити сніг на склі, а також усунути запотівання;
·         В люксових автомобілях на лобове скло встановлюється датчик, який реагує на зміну освітленості, а також коли йде дощ. Бортова система фіксує сигнали від нього, і активує двірники або змінює світло фар;
·         Може мати вбудований контур для кращого прийому радіосигналу.

У більшості автомобілів (навіть бюджетних моделях) на бокових вікнах використовуються «сталініта», а на лобовому і задньому - «триплекси». Вони мають високу якість, і зарекомендували себе як якісна продукція.