Європа і США вважаються найбільшими центрами
автомобільної індустрії, проте в кожному з них – свої традиції та принципи
якості транспортних засобів, а отже, і мастильні матеріали також будуть
відрізнятися за низкою критеріїв. Важливо, що виробники США поміщають у главу
кута екологічність машин, а от у Європі підвищену увагу звертають на захист
мотора від зносу, збереження його працездатності і збільшення міжсервісних
інтервалів. Настільки різні концепції
визначають відмінності в рецептурі мастил та в їх властивості.
Особливості конструкції транспортних засобів
У США досить
жорсткі нормативні вимоги. А тому автомобілі, створювані для внутрішнього
ринку, оснащені модернізованим мотором – тут змінений профіль кілець поршня, а
їх розташування вибрано таким чином, що між поршнем і кільцем зазори
скорочуються. Установка верхнього компресійного кільця на рівні поршневого дна
забезпечує поліпшену змішуваність в циліндрі. Паливо тут згорає повністю, отже,
обсяги викидів назовні різко скорочуються.
При розрахунку
моторів американці і європейці враховують різні температурні навантаження. Для
моторів, що випускаються США, характерні підвищені температури – а отже, тут
необхідні мастила з низькозольними присадками, що виключатиме можливість
детонації.
У європейських і
американських маслах буде відрізнятися і лужне число, що вказує на різну
кількість миючих компонентів в мастилі. Так, для масел, що випускаються в США,
лужне число дорівнює 5 мгКОН/г, а в Європі воно приймається рівним 8-12 мгКОН/г.
Фактично це говорить про те, що в європейських маслах вдвічі більше присадок,
ніж у тих, що вироблені в США.
Чим ще обумовлені відмінності американських і
європейських мастил?
Вважається,
що якість американських мастил завжди буде вище. Це обумовлено тим, що Америка
– найбільший споживач нафти, що придбає її за вигідними цінами (тому і вартість
мастил буде нижче при збереженні бездоганної якості). Крім того, тут є провідне
нафтопереробне обладнання.
Масла що
випускаються тут стандартизуються по жорстким вимогам до якості, а недотримання
гарантій виробника загрожує судовими розглядами – тому виробник контролює всі
нюанси беззастережно.
Мастила, що
випускаються в США, мають чітку градацію по вживаності. Для новітніх
транспортних засобів рекомендуються масла типу 0W20 або 5W20, а для машин,
випущених в середині 90-х і після, класичними вважаються 0W30, 5W30, 10W30.
Передбачена
також спеціальна серія HIGH MILEAGE – для тих авто, пробіг яких перевищує 120
тис. км.
До речі,
американські масла розливаються в маленькі ємності, об’ємом 1 кварта (0,946
літра). Підробляти такі упаковки неймовірно клопітно, а тому фальсифікати
практично не зустрічаються.
Слід також
пам’ятати, що кліматичні умови Європи та США відрізняються – європейські
вважаються більш м’якими, а тому і рекомендовані класи тут інші – не 5W-30 або
10W-30, а 15W-40 або 10W-40.
Як самостійно вибрати масло
Варто
пам’ятати, що малов’язкі масла дозволяють економити паливо, а ось мастила з
більш високими показниками в’язкості допомагають забезпечувати посилений захист
деталей мотора від зносу.
Самостійно
обираючи мастильну рідину з певним параметром в’язкості, необхідно обов’язково
враховувати переважний клімат місцевості, а також експлуатаційні особливості.
Так, якщо автовласник
використовує паливо зниженої якості або воліє спортивну їзду, то затребувані
мастила з підвищеною в’язкістю. Ті ж рекомендації актуальні, якщо машини часто
пересуваються на короткі дистанції або експлуатуються з гранично допустимим
навантаженням. Крім того, підвищена в’язкість масла має значення, якщо машина
не буде обслуговуватися на фірмових станціях технічного обслуговування.
//= date("Y"); ?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>
//=$_SERVER['SERVER_NAME']?>