Наприклад: WAUBH54B11N111054
ЧОМУ ВИНИКАЄ ШУМ ПРИ ГАЛЬМУВАННІ 1 Жовт 2021 в 12:21
Неприємні звуки, що супроводжують гальмування, є одною із головних причин повторного відвідування автосервісу. При цьому до інших аспектів гальмування претензій не виникає. Скрипи можуть стати комплексною і складною для вирішення проблемою.

    Що таке гальмівні шуми?
Гальмівні шуми, як правило, виникають в результаті високочастотних вібрацій компонентів колісних маточин, підвіски і рульового управління автомобіля між колесом і елементами з'єднання з кузовом. Така вібрація може виникати на різних деталях - від підшипника колеса до кульової опори. Її причиною не завжди стає сама гальмівна колодка, хоча найчастіше звинувачують саме цю деталь гальмівної системи. Виникнення різних вібрацій в гальмівній системі є нормою, але вони, як правило, не відчуваються в силу їх невеликої частоти або інтенсивності. Відчутний шум виникає тільки при посиленні вібрації.

    Види шуму при гальмуванні

    Що викликає шум?
Причиною надмірного збільшення інтенсивності шуму стає ефект «резонансу» в результаті збігу частот цих вібрацій з власними частотами різних деталей. Іншими словами, дві або більше вібрації, що відбуваються одночасно, або одна вібрація зі зростаючою інтенсивністю, передаються на диск - він (або будь-яка деталь, що збіглася за власною частотою) діє як динамік, посилюючи звуковий ефект і роблячи вібрацію відчутною.

    Які типи шуму відчуває водій?

Низькочастотна вібрація

Опис
Низький шум із частотою менше 300 Гц. Як правило, спричинюється макровібраціями компонента гальмівної системи, наприклад, диска.
Причини
• Невірні допуски
- Неправильна посадка маточини
- Нерівномірна товщина диска. Для визначення рівномірності товщини диска необхідно провести виміри в 10 точках по діаметру диска.
• Пошкодження диска
Усунення
Замініть диск. Вібрація може бути спричинена: (a) існуючим пошкодженням диска або (б) неправильною посадкою диска на маточині, можливе пошкодження диска. Також рекомендується очистити всі поверхні зчеплення (див. рис. 1).
                

Середнєчастотна вібрація - скрип

Опис
Шум із частотою від 300 до 5 000 Гц. Як правило, спричинюється
мікровібраціями скоби супорта або іншої деталі гальмівної системи
автомобіля.
Причини
• Заклинювання поршня скоби і/або напрямних скоби
• Викривлення поверхні диска в результаті неправильної збірки або
задирки фрикційного матеріалу
• Помилки при монтажі колодок. Типові для колодок, призначених для
певної сторони, і для спрямованих колодок
• Невірне розміщення протишумових пластин
• Товщина диска менше мінімально допустимої (рис. 2)
Усунення
• Очистіть і змастіть поверхні напрямних скоби
• Зробіть необхідні дії для забезпечення площинності диска після посадки на маточину. Биття не повинно перевищувати 0,1 мм (рис. 3). Очистіть поверхню маточини
• Замініть диск, правильно встановіть колодки
• Правильно встановіть протишумову пластину, інші приладдя
• Знизьте інтенсивність вібрацій за допомогою протишумових пластин або гальмівних колодок, оснащених засобами шумозаглушення
             

Високочастотна вібрація - вереск

Опис
Шум із частотою вище 5 кГц.
Причини
 "Вереск" може виникати з багатьох причин, але найчастіше він є наслідком вібрації
фрикційного матеріалу в процесі притиснення до гальмівного диска
Усунення
Перевірте, що використовуються відповідні приладдя (наприклад, фіксуючі скоби супорта) і що вони правильно встановлені. Замініть комплект гальмівних колодок

 

Вібрація дуже високої частоти - ультразвук

Опис
Шум із частотою вище 12 кГц, тобто недоступною для людського слуху.