Ті часи, коли в оригінальному оснащенні використовувалися прокладки
клапанної кришки з пробки або металу і м’якого матеріалу, давно пройшли. Ці
прокладки виробляються протягом багатьох років із різних еластомерів і широко
використовуються на СТО.
Коркова прокладка
Хоча майже всі еластомерні прокладки на перший погляд чорні, помилково
вважати, що для всіх них використовується один і той же матеріал. Насправді
прокладки виготовляють як з недорогого NBR (нітрильний каучук), так і з
високоякісного еластомеру FKM (фторполімерний каучук). Крім цих двох матеріалів
також використовуються ACM (поліакрилатний каучук) або AEM (силікон). З цих
двох матеріалів також виготовляють більшу частину еластомерних прокладок
клапанної кришки.
Скорочення |
ACM |
AEM |
NBR |
FKM |
|
|
|
|
|
Хімічна назва |
поліакрилатний
каучук |
етилакрилатний
каучук |
нітрильний каучук |
фторполімерний
каучук |
Температурний
діапазон |
від –30 °C до +150
°C |
від –35 °C до +150
°C |
від –30 °C до +120
°C |
від –25 °C до +200
°C |
Для прокладок клапанної кришки Elring – Das Original використовуються ті ж
матеріали, що при серійному оснащенні.
Вплив кисню, тепла і озону на еластомер викликає старіння матеріалу і пов'язане
з цим обмеження терміну служби. Ультрафіолетові промені також негативно
впливають на термін експлуатації, що грає важливу роль при зберіганні. У
моторному відділенні це неактуально, тут важливі механічні навантаження. Крім
максимально можливого терміну служби, до прокладок клапанної кришки
пред’являються також інші вимоги.
Поряд із термостійкістю найбільш важливим є захист від моторної оливи
зсередини і бризок води ззовні. Ще одна важлива функція деяких прокладок — це
відокремлення клапанної кришки від головки блоку циліндрів для мінімізації шуму
двигуна і всього автомобіля. Клапанна кришка може утримувати до 15 % загального
фонового шуму. Функцію відокремлення виконують також спеціальні елементи в
клапанних кришках, також схильні до старіння і зносу.
Всі ці вимоги ясно показують, що на даній ділянці в сучасних двигунах
абсолютно необхідні високі технології.
Незалежно від того, який профіль або еластомер використовується,
професійний монтаж має вирішальне значення. Щоб полегшити роботу СТО,
відповідні вказівки щодо затягування, зазвичай, додаються у формі інструкції до продукту. Таким чином, Elring повністю
виправдовує свою репутацію постачальника високоякісних прокладок для двигунів.
© 2025 Овсійчук Ігор